Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Gäsp.

Ännu en ofelbar olycklig Volvoägare, som får alla fel avhjälpta av sensationslystna journalister.

Några fel verkade dubbelbokförda. Egna handhavandefel skall naturligvis lastas biltillverkaren. :wink:

Visst f-n kan man bli förbannad på dåliga bilar och verkstäder som inte gör sitt jobb. Men häv köpet och använd konsumentköplagen istället för gråtmilda jönsrepotage.

Gäsp :roll:
Användarvisningsbild
av fribbe_740
ja stackars snubbe. tycker det verkar som att nya bilar generellt sett krånglar mer än gamla. vad är pålitligast och krånglar mest? en lågmilar amazon eller en helt ny v50 t.ex.? nej kostnaderna får bestämma för mycket över produktionen idag, och all j*vla elektronik fyfan
av Djinn
Vet att brorsan för en massa år sedan hade problem med en 945 automat, som var inne på verkstaden i snitt 1 gång i veckan i 3 månader. Sedan träffade han en snubbe med exakt samma bil och exakt samma fel.
Då var Bilia tvungna att ge sig så de hävde köpet för båda två.
Låter ju schysst tycker ni säkert, men det var mycket bråk fram till dess, bland annat var brorsan i kontakt med både Motormännen och Volvo i Gbg.
Och köpet hävdes delvis pga att brorsan och den andre sa att om det inte fixades skulle de gå till Sverker båda två.
Och även om man kan förklara en problembil, så är det betydligt svårare att förklara hur 2 likadana bilar kan uppvisa exakt samma beteende.
Skulle vara kul att se om de kan komma fram till VARFÖR snubbens XC70 beter sig som den gör? Kanske fick han bara en XC69?
Användarvisningsbild
av camaro69
Djinn skrev: Kanske fick han bara en XC69?
En 69:a är aldrig fel. :wink: :lol:
av Qualia
Kan ju vara en 69 han fick :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm farsan hade ju problem med sin v70 tdi, jag gissar på att bilen stod på bilia i sthlm som demo-exemplar därmed har han fått starka högtalare.. fick bilen före alla i kö när den släpptes det året eftersom den hade allt farsan ville ha, iallfall till saken nu, när han har dragit på musiken rejält så har han fått en sjuhelvetes massa problem med bilen, a-stolpe listen flög av, larmet slutade fungera, c-låset slutade fungera, bagageluckans lås gick sönder etc, sen fungerade inte hans fjärrkontroll till låset längre, han fick en ny och den fungerade inte heller och listan kan göras lång! :P hittade ett word-dokument på hans dator med 3 hela sidor med endast problem han har haft med bilen! som han skulle skicka till volvo.. jävla orut min far har med sina bilar :S bilen innan vart en ford och den skar ihop på autobahn så man blev kvar i tyskland i 2 veckor (äckligaste, vidrigaste veckorna i mitt liv)
Användarvisningsbild
av Brainy
Varför vill han byta in den mot en ny XC70 om Volvo agerat så dåligt...?

Jag skulle då inte ens funderat på att köpa ett märke som jag inte har något förtroende för :roll:

mvh
Anders

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]