Moderator: Moderatorer

grillchips skrev: mån 07 maj 2018, 19:39 Johan: Lämnade du in de på Intera?
Yes, fick ett riktigt bra pris och mycket trevligt bemötande.
Har dessutom bara hört gott om dom, så det kändes lika bra att ta och fixa dom helt.
Härligt! Ja, jag har också hört detsamma och var nära att skicka in mina 19"are på V50n till dom, men insåg att priset nog skulle sticka iväg. Du får uppdatera oss med resultat och slutpris när de är klara! :) Hade jag haft dyrgripar/rariteter hade jag inte tvekat en sekund på Intera.
grillchips skrev: mån 07 maj 2018, 21:29 Härligt! Ja, jag har också hört detsamma och var nära att skicka in mina 19"are på V50n till dom, men insåg att priset nog skulle sticka iväg. Du får uppdatera oss med resultat och slutpris när de är klara! :) Hade jag haft dyrgripar/rariteter hade jag inte tvekat en sekund på Intera.
Slutpriset har vi redan gjort upp, det gick på 5 minuter på plats, därför vågade jag lämna kvar dom där ;-)
Jag valde fälgarnas originalfärg, men kunde fått allt från bilens färg till guld till orange...
Bilder kommer när fälgarna är klara :-)
Inge sugen ja blir på att lämna in mina Cratus.... iofs bara en fälg som är skavd och det är bara jag som stör mig på det.

Hämtade nya bromsskivorna på ICA idag. Trodde att jag hade fått dubbel uppsättning framskivor då paketet vägde 23kg på vågen men det va bara ett par. Bakskivorna väger bara 10kg.
336mm framskivor är väldigt biffiga mot de tunna CD-skivorna som ska sitta bak.
Sen kan ja inte förstå varför bromsoken eller det är väl själva bygeln som är onödigt stor.
Bilagor
20180507_181646-2016x1134.jpg
20180507_181646-2016x1134.jpg (365.71 KiB) Visad 1292 gånger
20180507_181344-2016x1134.jpg
20180507_181344-2016x1134.jpg (474.18 KiB) Visad 1292 gånger
Beställde ny nummerplåt fram. I söndags hämtade jag med pizza hem och mötte den jag parkerat bakom i dörren visade det sig. När jag kom ut ville de som satt utanför låta mig veta att de snällt skrivit ner regnr då han backade på min kärra när han skulle iväg. Inspekterade och det visade sig att enbart regskylten behövs bytas, den är inte trasig men jag vill inte ha en halvful ;-) Kollade så att regnr stämde överens med det på klippet där jag parkerade i dashcamen och fick fram vem ägaren var. Han svarade inte på de 4-5 ggr jag försökte nå honom på vägen hem men ringde skamset upp strax och kände sig mycket ångerfull. Meddelade även honom att hade han bara sagt till eller lämnat en lapp hade jag inte ens brytt mig om summan för en ny plåt men om han har swish eller vill svänga förbi på kvällen med slantarna så drar vi ett sträck över detta. Tog nog bara 2 minuter så kom en insättning.

Så idag fick pärlan lite kärlek i form av att jag bokade service, la in sommarmattorna och tog ett varv med meguiars carnuba(?) wax och en behandling av framrutan med. Får se över inredningen med inom kort, har bara dammsugit den en gång sedan årsskiftet :party:
IMG_6233.jpg
IMG_6233.jpg (371.86 KiB) Visad 1214 gånger
IMG_6232.jpg
IMG_6232.jpg (345.6 KiB) Visad 1214 gånger
Alltid bäst att vara ärlig.
Tur ändå att det inte var värre.
Jag öppnade brevlådan och där hade några made by sweden emblem ramlat ner.
En till mig och en till en annan forummedlem.
Blir att klistra i helgen.
Bilagor
unnamed.jpg
unnamed.jpg (629.81 KiB) Visad 1208 gånger
Perra83 skrev: mån 07 maj 2018, 23:19 Inge sugen ja blir på att lämna in mina Cratus.... iofs bara en fälg som är skavd och det är bara jag som stör mig på det.
Jag är inte heller ett fan av skavda fälgar.
Skönt att kunna åka och lämna/hämta dem, istället för att skicka och att missuppfattningar ska uppstå...
Magnus-B skrev:Alltid bäst att vara ärlig.
Ja detta var ju det billigaste och lättaste att byta ut som kan gå sönder ;)

Ah, har ett likadant som det avlånga liggandes. Har inte blivit klok på var jag ska sätta det bara. Upp med bild sen
Magnus-B skrev:Alltid bäst att vara ärlig.
Mums mums. Kan jag komma förbi i morgon och hämta?

Och jag tvättade bilen idag och testade min nyinköpta mikrofiberduk från vaxhunden.
  • 1
  • 932
  • 933
  • 934
  • 935
  • 936
  • 1912

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]