Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1620110
Har precis samma fel på min XC60 2025, upptäckte det nu i höstas efter senaste uppdateringen. Störande nu när det blir mörkt ute. Den tekniker jag pratade med På Volvo sa att det inte var ett känt fel, men det känns ändå mer hoppfullt nu när jag läser att det inte bara är min bil som har det problemet.

Ska till Volvo för felsökning på måndag.
Uppdaterar efter mitt besök på verkstaden.
#1620286
@Forz, Lite nyfiken hur det gick med felsökningen.
#1620294
Jag mailade Volvo och fick nedan som jag ska testa ikväll. Så får vi se......

Då du skriver att det kan ha hänt med senaste uppdateringen tänker jag att belysningen har fungerat för dig tidigare. Jag skulle vilja att du testar att utföra två stycken omstarter i din bil. När du har gjort dessa två testar du belysningen i bilen på nytt.


Det är viktigt att bilen står parkerad och att eventuell laddning är avslutad.

Omstart 1:
Håll in den avlånga knappen som sitter under centerdisplayen i bilen. Håll inne knappen tills att Volvo-loggan dyker upp på displayen, detta tar ca 20 sekunder. Avvakta tills att displayerna har återställts och startsidorna dykt upp på displayen. Nu har du gjort en omstart om infotainment systemet.

Omstart 2:
Ha bilen i parkeringsläge.
Håll sedan ned Defroster-knappen för framrutan (denna knapp sitter bredvid varningstriangeln och är markerad med en ikon som föreställer en välvd rektangulär ruta med tre uppåtgående pilar) till dess att SOS-knappen i taket börjar blinka. Skulle lampan inte börja blinka efter du hållit ned Defroster-knappen genomför den igen med bilen i läge Drive och håll ned bromsen samtidigt.
Stäng av och lås bilen, avvakta därefter i minst 20 minuter.
#1620296
Tack för info!
#1620432
Jag har testat omstart av infotainmentsystemet samt omstart av E-sim modulen för bilens konnektivtet, inget som avhjälpte felet för mig tyvärr.

Jag har varit i kontakt med Volvos support på telefonnummer 020-948080. Enligt min uppfattning är det inte acceptabelt att Volvo inte skapar ett ärende där företaget tar ansvar för att hitta en lösning och sen aktivt återkopplar till kund.

Supporten har nu registrerat felet, upprättat ett ärende och informerat om att de kommer att återkomma med information.
Kanske bra om fler felanmäler den vägen så dom inser omfattningen av problemet. :)
Fortsättning följer.
#1620437
Har provat omstart jag med men det blev inte bättre. Har skapat ett ärende med supporten jag med.
#1620461
Jag provade också göra båda omstarterna av systemen bara dagar efter 3.7 mjukvaran installerats (slutet av augusti) då jag märkt att felet fanns kvar med nya mjukvaran också. Hjälpte inte i mitt fall heller.

-Är det någon annan som märkt att de elektriskt inställbara stolarna inte alltid vaknar till liv direkt efter låst upp bilen? I mitt fall funkar de först efter innerbelysningen tänts.
Nästa elbil från Volvo?

Fast borde inte Volvo vara klart billigare ä[…]

Snedslitna däck V70-2012

Verkar vara lurigt med de bakbussningarna. Min gjo[…]

Takräcke för v90 på xc90)

Någon som testat volvo original lasthå[…]

Jag provade också göra båda omsta[…]