- fre 10 aug 2007, 22:28
Jag tror inte att 5 grader varmare eller kallare kan påverka 2 sekunder på 100-150.
Tycker inte Du det är märkligt att R-modellen isåfall testats i "usla förhållande" och de andra under "toppförhållande"?
Jag tror inte Volvo håller med om att T5 modellen ÄR snabbare än R modellen.
Jag vet inte men jag TROR att BSRs siffror gällande R är fel helt enkelt.
XC90_Executive skrev:BSR kan inte bestämma vädret, men jag är säker på att dom kan bestämma vilka dagar dom gör testerna. Lika säker som jag är att om det ösregnar imorgon så ska inte jag till stranden, även om jag "planerat" ett strandbesök.kretschmer skrev:Så du tror att BSR testar sina bilar i EXAKT likadana förhållanden? inte ens BSR kan bestämma vädret....XC90_Executive skrev:Allt spelar roll! Det kanske skiljer 10 grader i yttertemp. och då blir resultatet helt annorlunda! etc...Men naturligtvis genomför BSR sina tester på samma sätt med alla bilar. Dom testar ju inte vissa modeller när det regnar, andra i 40 graders värme och några med blankslitna däck.
En S60R awd med 5-stegad GT känns inte så snabb. Men med manuell låda (eller nya 6-stegade automaten) är det inget snack om att den utklassar en T5!
Därför kan man ifrågasätta varför R-modellen fått så "dåligt" resultat.
Jag tror mycket väl att det kan skilja 5-10 grader, olika dimensioner på däcken. Olika utrustning på bilarna osv. osv
Jag tror inte att 5 grader varmare eller kallare kan påverka 2 sekunder på 100-150.
Tycker inte Du det är märkligt att R-modellen isåfall testats i "usla förhållande" och de andra under "toppförhållande"?
Jag tror inte Volvo håller med om att T5 modellen ÄR snabbare än R modellen.
Jag vet inte men jag TROR att BSRs siffror gällande R är fel helt enkelt.