Håller med om Electric-lacken; Köp några (komfort)tillbehör istället
Hastighetsberoende servo är beroendeframkallande! Har haft det i båda bilarna och det är superskönt! Faktiskt stor skillnad, tycker jag, mot att inte ha det extravalet. Har kört 7000 mil med det och inte haft något strul med den. Ej heller hört att det skulle finnas strul just med den detaljen.
Spaceball: Haft det i båda bilarna, oturligt nog. Materialet är repkänsligt och det stör jag mej på..! Men visst ser det fint ut när det är helt och orepat.
Tips:
* Glasögonhållare (225.- +mont.), istället för kurvhandtag på förar och/eller pass.sidan.
* Bärkassehållare i bagageutrymmet (300:- +mont).
* Vid pass.sidan kan det monteras en plast"flärp" för att t.ex. hänga väskan i.
* Elektrisk parkeringsvärmare med tidur (ca: 10.500:-). Oerhört bekvämt!
* 2 st. LAVA dvd-skärmar som hängs på nackstödet. Säljs via Volvohandeln just nu till bra pris.
* Komfortnackkudde till pass.sidan (225:-). Mkt skön!
* Ditec lackbehandling (förmedlas av en del HansPersson Bil AB, till reducerat pris, om du mot förmodan handlar bilen där). Kostar ca: 4500:- utan rabatt.
* Ankfötter/luftstyrning till fälgarna (ca: 300:-. Du mont. själv om du kan skruva i 2 bultar

). Gör så att inte så mkt smuts/snö leds in till fälgen och skapar obalans. Praktiskt!
* Extraljusramp från
http://www.extraljus.com. (ca: 2700:- +200:- har jag betalat båda gångerna för mont.). Rostfritt material. Bra ljusbild. Trevligt utseende, tycker jag. Reservdelar finns!
* Stänkskydd fram och bak (ca: 1100:- inkl.mont.). Ett måste, enligt mig!
* Tunnelmatta (ca: 300:-). En gummibit som du lägger över "tunneln" i baksätet så du slipper få en massa skit i mattan där. Praktiskt!
* Nätficka/or till bagageutrymmets båda sidor (ca: 200:- +mont.). Praktiskt att förvara saker i detta nät; spolarvätska, verktyg eller annat.
Det var mina tips till en redan fullsmetad bil

Det finns ju mer ändå..Men alltid några saker som du/ni kan tänka på!
M V H
---> Matz
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com