- sön 02 apr 2017, 22:38
Hej nu är jag tillbaka med problem min a traktor som ej vill starta, gick ut imorse han ville ej starta jag har dåligt batteri men tänkte pula igång den. La i 1an och backade med koppling uppe för att komma ur en massa slask. Rulla ner för en backe men startade ej när jag pulade. (Hade ju jättelite ström typ inget dock)
Motorn är en B230F med ett A block. Inte original motor i alltså.
Vet ej om det kan ha något med det att göra men det har Smällt 2 gånger i drivlinan kändes så, hackadenär det Small snabbt 2 gånger gick till sig efter det. Kollade medbringare och sånt såg ok ut har kört flera mil sen sist det hände också.
Det jag gjort och kollat är:
Gnista finns
Soppa kommer fram till insprutet iallafall
Bytt tändlås
Testat med startgas gick ej
Laddat batteri såklart
Motor varm, stog och Tina i varmt garage några timmar
Jordat om till batteri, motor, insprutet
Kollade fördelarlocket snabbt såg ok ut
Någon som vet vad mer jag kan göra? Kan han få för mycke soppa? Vad ska jag göra isåfall?
Har tyvärr ej någon motorintresserad pappa eller sånt köpte den själv för egna sparade pengar från jobb.
Så klar instruktion vad jag kan testa uppskattas gärna med bilder vart det sitter osv.
Tacksam för svar! :)
Motorn är en B230F med ett A block. Inte original motor i alltså.
Vet ej om det kan ha något med det att göra men det har Smällt 2 gånger i drivlinan kändes så, hackadenär det Small snabbt 2 gånger gick till sig efter det. Kollade medbringare och sånt såg ok ut har kört flera mil sen sist det hände också.
Det jag gjort och kollat är:
Gnista finns
Soppa kommer fram till insprutet iallafall
Bytt tändlås
Testat med startgas gick ej
Laddat batteri såklart
Motor varm, stog och Tina i varmt garage några timmar
Jordat om till batteri, motor, insprutet
Kollade fördelarlocket snabbt såg ok ut
Någon som vet vad mer jag kan göra? Kan han få för mycke soppa? Vad ska jag göra isåfall?
Har tyvärr ej någon motorintresserad pappa eller sånt köpte den själv för egna sparade pengar från jobb.
Så klar instruktion vad jag kan testa uppskattas gärna med bilder vart det sitter osv.
Tacksam för svar! :)