- tor 05 jul 2007, 21:56
#115000
Fick idag reda på att volvo har ändrat serviceintervallerna till 2.000 mil på alla taxibilar, iaf dieslarna. Dom påstår att motorerna håller inte för 3.000 intervall!!
Många taxi har fått problem med dieslarna från och med MY-06. Har redan fått byta motor en gång vid 14.500 mil och nu låter den som en fiskebåt igen. Dessutom är bränsleförbrukningen alldeles för hög, snittar 8.5 till 9.5, lugn blandad körning. Bilen har nu gått 22.500. Vet flera här i trakten som fått ny topp efter bara ca 10.000 mil.
Dom har dessutom äntligen insett att det kan vara bra att byta olja i automaten så nu görs det varje 6.000 mil, gjordes aldrig innan. Nån mer som har erfarenhet av krånglande dieslar??
Många taxi har fått problem med dieslarna från och med MY-06. Har redan fått byta motor en gång vid 14.500 mil och nu låter den som en fiskebåt igen. Dessutom är bränsleförbrukningen alldeles för hög, snittar 8.5 till 9.5, lugn blandad körning. Bilen har nu gått 22.500. Vet flera här i trakten som fått ny topp efter bara ca 10.000 mil.
Dom har dessutom äntligen insett att det kan vara bra att byta olja i automaten så nu görs det varje 6.000 mil, gjordes aldrig innan. Nån mer som har erfarenhet av krånglande dieslar??
V70 Drive-12 6-vxl Summum
V70 D2-13 PS Summum
V70 D4-14 Auto Summum
V70 D2-13 PS Summum
V70 D4-14 Auto Summum