Moderator: Moderatorer
Volvo_Perka skrev:Jag har köpt sotsatser på biltema till 3 olika bilar och dom har funkat hur bra som helst, kanske jag har haft tur då inte vet jag.Samma här, och det är ett antal bilar på drygt 30år
Ragnarpe skrev:Om du ändå ska skruva av toppen så tycker jag att du ska vara noggrann och då menar jag att du dels bör slipa av toppen någon hundradels millimeter och dels slipa ventilerna. Visserligen är toppen av gjutjärn men en så pass gammal topp mår inte illa av en liten "avhyvling". Gör du det och samtidigt slipning av ventilerna, (med byte av styrningar och ev. tätningar) så kommer den o hålla länge, troligen längre än blocket. Byt samtidigt skruvarna till toppen och dra med momentnyckel enligt Volvos anvisningar.inte e det så noga hur mycket du slipar en b20 topp farsan körde folkrace hans värsta topp var planad 12 mm :D sen e det inte så noga på en b20 bara dra vi brukade dra 11 kilo då behövde man inte efterdra någe standard e 9 kilo..byt packning du o dra 11 kilo så e det ok :D
igelkottar skrev:samma här köpte renoverings sats på biltem förut då ingick även lager gick hur bra som helst.. :D förstår inte varför så många e så negativ mot biltema tycker dom har bra grejer..oftast e det den mänskliga faktorn o slarv av dom som monterat ihop det som rår för att grejerna inte håller...Volvo_Perka skrev:Jag har köpt sotsatser på biltema till 3 olika bilar och dom har funkat hur bra som helst, kanske jag har haft tur då inte vet jag.Samma här, och det är ett antal bilar på drygt 30år
:lol:
Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]