Moderator: Moderatorer

Hösten/vintern närmar sig, en sista tvätt, noga med avfättning är gjord i dag.
Dags att kolla vinter hjulen, smörja in med spilolja o tecktyl.
Spruta bakvangnen, dragkrok med spilolja + linolja, salt är den värsta boven till rost.
Skälvklart är damsugaren framme för kupen, ränsa kupe filter så man inte bränner fläkt motorn.... :-)-)
Installerade en dashcam nu när det blev lagligt. Jag fasade i förväg över kabeldragningen, men det är ju så många gummilister överallt att jag inte ens behövde anstränga mig för att lyckas. Jag kunde utan besvär dra kabeln till bakre kameran utan att behöva montera ner inredningen :-)-)
blackvue.jpg
blackvue.jpg (1.74 MiB) Visad 2524 gånger
Trevligt..
En Blackvue DR650S där va? :D

Men bara en rättelse.. det har inte "blivit lagligt". Inga lagar är ändrade, det enda som hänt är att Datainspektionen äntligen fått på nöten av högsta instans och nu helt får backa från sin tidigare feltolkning av lagen. ;)
Yllydan: Gött, en blackvue är alltid trevligt :)
joel80: Helt rätt :)
Har börjat inse att det är dags att tänka på vinterdäcken. Bilen står så jädra mycket numera så det har helt glömts bort.
Igår mötte jag en Lamborghini Gallardo påväg till Vallentuna, tecken på mild Oktober. Däremot kom det ett par regndroppar på kvällen och när jag skulle köra hem indikerade tempsensorn i bilen att det var dryga 1 grad i backen, så det är väl dags... :x
Idag åkte vinterdäcken på, Nokian Hakkapeliitta R2. Lika bra det, man vet aldrig hur vädret utvecklas senare i veckan.
Hittade ett ställe med drop-in som bytte för 180 spänn, ett fynd om man inte pallar att göra det själv :-)-)
Bytte till vinterdäck igår. 225/50 17 Nokian dubbfria rullar mjukt och tyst. La i 2,6bar i däcken men framdäcken ser väldigt dåligt pumpade ut.
Idag aktiverade jag avståndsvarnaren. Den där orangea och röda grejer innanför vindrutan. Kan inte minnas att den har lyst något på de 10 månader som jag haft bilen :shock: men nu gör den det.
Beställde kapslar till hjulbultarna. Svarta kapslar passar inte till fälgar i silver bright.
Beställde dom i silver. Tror ja ska ändra till krom. Silver var som livlös grå plast.
Tog mig i kragen och bokade tid för däckskifte. 10 november åker vinterpuckarna på.
Nästa måndag (7e) är det även dags för service på bilen, en efterlängtad sådan.

Trist är det att gå från 19" till 15", men så får det väl vara antar jag.
Gläder mig istället åt vinterns projekt med bilen, inga stora förändringar men tillräckligt för att fortsätta vara kär i henne tror jag. :lol:
  • 1
  • 651
  • 652
  • 653
  • 654
  • 655
  • 1912
installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja