Moderator: Moderatorer

Tankade spolarvätskan förr på Statoil som är rätt smidigt. Slipper dunkar och fyller alltid fullt.
Har haft massor med Volvokorts kuponger så ja köpte på mig en massa dunkar med koncentrat. Nu har ja alltid en dunk med färdigblandad vätska i garaget. Brukar fylla på när bilen står i garaget på underhållsladdning.
jimlindeborg skrev:
Zanders skrev:Jag har haft min bil i drygt 1 & 1/2 år och har inte fyllt på någon gång än :roll:
Du har väl förhoppningsvis servat bilen och då brukar dom fylla på.

Appropå service så rullade min in i hallen nyss såg jag via VOC. :)

Just det! :idea:
Fick bytt till vinterhjul på båda bilarna i söndags inte så smart med tanke på feberfrossa men nu är det gjort iallafall :oops:

Monterad nya centrumkapslar samt invigde det nya sprayvaxet! :D

Tack för tipset BÖRNE!!!

Idag blev bilen inlämnad på ett årsservice (rullat ca 1.300mil) dessutom blev tryckregulatorn bytt vilket förhoppningsvis tar bort det tjutande oljudet enl Westport!
Bilagor
IMG_2699.JPG
IMG_2699.JPG (1.44 MiB) Visad 1745 gånger
IMG_2697.JPG
IMG_2697.JPG (1.74 MiB) Visad 1747 gånger
Senast redigerad av 1 AndreasThn, redigerad totalt 0 gånger.
Kommer ut till bilen och drar iväg till jobbet. Ser i backspegeln på höger sida i ljuset från bilen bakom att tankluckan står öppen och tanklocket hänger i sin spiralkabel. Typiskt när man har lite bråttom att man måste tanka innan därför att nån JÄVEL inte kan köpa sin egen bensin utan måsta stjäla andras!
Uppbrutet lock och nästan tom tank som jag fyllde upp igår innan jag parkerade hemma på gatan. Så nu sitter det en tankspiral nerstoppad i tankröret så nu hoppas jag att de går på nästa bil istället, fast risken är väl att när de kommer tillbaka gör åverkan på resten av bilen för att hämnas att de gick miste om mer bensin av mig? :twisted:
Exyzäta skrev:Kommer ut till bilen och drar iväg till jobbet..............
En kollega fick ett hål i tanken istället, enkelt med en borrmaskin att göra ett fint hål på två sekunder, lite jobbigt för det hjälper ju inte att tanka upp igen utan det blir försäkringsärende & ny tank av det hela! Jävla pack vi har där ute!
börne skrev:
Exyzäta skrev:Kommer ut till bilen och drar iväg till jobbet..............
En kollega fick ett hål i tanken istället, enkelt med en borrmaskin att göra ett fint hål på två sekunder, lite jobbigt för det hjälper ju inte att tanka upp igen utan det blir försäkringsärende & ny tank av det hela! Jävla pack vi har där ute!
Man får god lust att ha en Walther laddad om utifall man får oväntat besök. ;-)
  • 1
  • 648
  • 649
  • 650
  • 651
  • 652
  • 1912
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3