Moderator: Moderatorer

Varför tar du inte dunken med minst i först då? ;)

Jag har alltid dunkar i garaget och toppar upp med jämna mellanrum, alltid innan längre resor. Har bara sett lampan tändas en gång sen i våras. Blandar nytt i de tomma dunkarna när alla är förbrukade.

Nu har de ju fixat det på V70n men på S80n lös den gula varningslampan tills man fyllde på igen, sjukt irriterande.
Men för helvete.. Köper ni färdigblandad spolarvätska?? Det vägrar jag.. Betala mer för enbart vatten, behöva kånka på mer vikt än nödvändigt och framför allt stödja att man kör omkring typ tredubbel volym och vikt på lastbilar som levererar till mackar och andra affärer.

Jag köper typ 5-litersdunkar och då kan man fylla nån dryg liter o sen resten med vatten tills det är fullt. På vintern lite mer spolarvätska..
SBergdahl: Hahaha ja, så kan man ju se det förstås. Men det glöms alltför ofta bort eller så tänker jag att är den slut så måste den slängas och då ska den ju inte sorteras som vanlig plast, om jag förstått rätt. Så då blir den stående TOM i förrådet och tar plats, nästan mer irriterande än att den står där och har en liten skvätt kvar. :D

Ja under sommarhalvåret är det sällan det behövs fyllas på. Jag brukar som du toppa upp inför långresor, den sedvanliga kollen liksom. Men såhär års går det åt, är det sådana 3 för 99-dunkar så är det max en under sommarhalvåret och två under vinterhalvåret som går.

joel: Ja, för att jag är lat. :lol:
joel80 skrev:Men för helvete.. Köper ni färdigblandad spolarvätska?? Det vägrar jag.. Betala mer för enbart vatten, behöva kånka på mer vikt än nödvändigt och framför allt stödja att man kör omkring typ tredubbel volym och vikt på lastbilar som levererar till mackar och andra affärer.

Jag köper typ 5-litersdunkar och då kan man fylla nån dryg liter o sen resten med vatten tills det är fullt. På vintern lite mer spolarvätska..
Nej, koncentrat denna gång :)

Skickat från min OnePlus 3
Har man bråttom eller behöver spolarvätska direkt och inte orkar ta mackens vattenkanna kan man ju "tanka" spolarvätska på många mackar. Det har jag gjort nån gång. Då har det i allafall inte fraktas i en massa platstvehållare, och man kan ju hoppas att det fraktas koncentrerat och sen blandas i pumpen.. Fast det ska man väl kanske inte vara säker på.
19kr/l tror jag OkQ8 tar.. Blir betydligt billigare med Julas 5-litersdunk.. Men det är ändå inte så mkt pengar om man behöver direktflylla nån gång.
SBergdahl skrev:Jag sorterar mina dunkar som vanlig plast, varför skulle det inte gå? Plasten tvättas ändå i återvinningsprocessen.
Jag slänger mina dunkar i skogen.

Eller nä.... det gör jag ju inte :mrgreen:

Blir för det mesta att blanda själv, eller vid pumpen på Tanka, sommartid blir det Biltemas Sommarvätska.
Zanders skrev:Jag har haft min bil i drygt 1 & 1/2 år och har inte fyllt på någon gång än :roll:
Du har väl förhoppningsvis servat bilen och då brukar dom fylla på.

Appropå service så rullade min in i hallen nyss såg jag via VOC. :)
Senast redigerad av 1 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 647
  • 648
  • 649
  • 650
  • 651
  • 1912
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3