- ons 05 okt 2016, 22:04
#1114414
först undrar jag om alla 850 har samma automatlåda? ifall lådorna i en SE, GLT och T5 klarar samma vrid? (vill inte ha något "jag tror" svar)
jag har precis köpt ytterligare en "problembil", en 855 T5 -96 med "defekt" automatlåda.
i annonsen skrev säljaren att lådan inte drev, men inför bogseringen hem så gick det att flytta på bilen, säljaren sa då att den kan fungera när den är kall.
när vi väl fått hem bilen och skulle backa/knuffa in bilen där jag ville ha den då fick vi inte i varken backen eller neutralen, det var Drive hur vi än gjorde.
Oljan i lågan är helt slut, aldrig sett så svart olja i en växellåda.
jag ska byta oljan i lådan imorgon, tror ni det finns någon chans att rädda lådan eller är den helt slut?
hur mycket kan arbetskostnaden ligga på att byta lådan på en mindre verkstad eller är det något man kan klara av att göra själv hemma?
bilen har kvitton på 15000 från juni i år så vore kul om jag kunde rädda bilen från att skrotas
jag har precis köpt ytterligare en "problembil", en 855 T5 -96 med "defekt" automatlåda.
i annonsen skrev säljaren att lådan inte drev, men inför bogseringen hem så gick det att flytta på bilen, säljaren sa då att den kan fungera när den är kall.
när vi väl fått hem bilen och skulle backa/knuffa in bilen där jag ville ha den då fick vi inte i varken backen eller neutralen, det var Drive hur vi än gjorde.
Oljan i lågan är helt slut, aldrig sett så svart olja i en växellåda.
jag ska byta oljan i lådan imorgon, tror ni det finns någon chans att rädda lådan eller är den helt slut?
hur mycket kan arbetskostnaden ligga på att byta lådan på en mindre verkstad eller är det något man kan klara av att göra själv hemma?
bilen har kvitton på 15000 från juni i år så vore kul om jag kunde rädda bilen från att skrotas