- sön 17 jun 2007, 14:45
#111194
Vi börjar från början med att hacka ned snacket lite så at alla förstår det hela.. Ditt påstående och mitt svar efter ok? OCH mina svar lovar jag att dom backas upp oavsett vilken motortekniker eller forskare du frågar..Och.. inte nog med detta utan OM ni gått förbi detta med er teknik är ni så världsledande att ni nu fått en ottomotor så effektiv att en diesel som idag är ledande är totalt urgammal.. inte dåligt gjort..
A. 7-14% bränslebesparing= Du kan inte få en besparing om inte mera arbete utförs av en given energi.. Hur får du mera arbete utfört? Glöm att ställa på tändningen t.ex Detta kan inte ge dej mera än ca 5-12% under exakt rätt förhållade alltså en liten del av varvtalsområdet OM detta området belastas korrekt.. Du lovar detta raktöver..=FEJK
B. bättre smörjning av cylinder-kolv= Problematiskt, varesej kolv eller cylinder smörjs av bränslet. OCH OM nu förbränningstempen ökar enligt alternativ A så förbränns mera av oljan och det blir SÄMRE smörjning.=FEJK
C. 11-16% högre hk boost= Jämfört med vaddå? I vilket arbetsområde? För raktöver hela arbetsområdet är det en omöjlighet. Enligt alternativ A som jag nyss förklarat.= FEJK
Citat: "Vi har mätt upp en ökning på 22% av cylindertrycket.
(väl inom toleransområdet)
Detta motsvarar 11 till 16% ökad hk"
SVAR: Ökat cylindertryck är detsamma som ökad temp.. detta i sej är problematiskt att få ihop med bättre smörjning då ökad temp förbränner det som smörjer..
Sen skulle jag vilja veta kopplingen 22% cylindertryck=11-16%hästkrafter för det är inte en given formel= BULLSHIT
D. 75% lägre avgaser=
Citat: "75-90% LÄGRE NOx, CO och oförbrända kolväten, alla skadliga för miljön och hälsan."
Dessa resultat är för alla bränslen bio, bensin eller diesel"*
SVAR=Du sa nyss ovan att det var ökat cylindertryck. Detta höjer tempen och även NOX eftersom NOX bildas vid höga cylindertryck/ förbränningstemper.
så vi kan alltså sammanfatta..FEJK... så har vi klarat av detta. Visa gärna detta för några högre höns som kanske ev. är utbildadet på området? Vore lite roligt..
Men för att göra lite lyckliga beräkningar kan jag ju jämföra med min egen bil enligt samma formler..
Först.. den är chippad=285hk enligt utlovad och jag tar bara och lägger till sånt som lovas i annonserna.. För procent är viktigt.. och ingen ljuger nånsin i sina annoser...
såå nu kör vi..
285hk (chip)
12hk (öppet filter)
metallisk sportkat med downpipe(öppnare) (12hk)
sportavgas (8% effekt)= 285+12+12(309hk) x8%=+ 24,72hk gör ett totalt på= 333.72hk.. nu ska jag börja använda ditt piller med.. halleluja..
då räknar vi vidare..
på med minsta alternativet då min är lite sliten.. på med 11% pållar till
333.72x1,11% gör=370,42 pållar.. som dessutom släpper ut 75% mindre avgaser....
Smaka lite på den.. känns det inte lite torrt i munnen nu?
Min originalturbo.. som fått ett chip ett filter.. ett avgas och en annan kat har nu med ditt piller blivit ett miljömonster...
Det ger nu 370,42 pållar räknat med MINSTA utlovade värdet...och släpper ut mindre än vad en bil gör idag för att miljöklassas..
Halleluja.... :D :D :D
Jo just det.. problemet nu är det ökade cylindertrycket.. att öka på 22% på en turbobil som är chippad t.ex som min (som redan har ett duktigt ökat sådant... råkar kröka mina vevstakar då jag går över gränsen för vad dom tål helt enkelt. Dom tål inte denna plötsliga ökning rakt över hela varvtalsregistret tyvärr..
Vilket försäkringsbolag talar vi om som ger mej ersättning?
Vore intressant med en beskrivning av det bolaget.. :idea:
A. 7-14% bränslebesparing= Du kan inte få en besparing om inte mera arbete utförs av en given energi.. Hur får du mera arbete utfört? Glöm att ställa på tändningen t.ex Detta kan inte ge dej mera än ca 5-12% under exakt rätt förhållade alltså en liten del av varvtalsområdet OM detta området belastas korrekt.. Du lovar detta raktöver..=FEJK
B. bättre smörjning av cylinder-kolv= Problematiskt, varesej kolv eller cylinder smörjs av bränslet. OCH OM nu förbränningstempen ökar enligt alternativ A så förbränns mera av oljan och det blir SÄMRE smörjning.=FEJK
C. 11-16% högre hk boost= Jämfört med vaddå? I vilket arbetsområde? För raktöver hela arbetsområdet är det en omöjlighet. Enligt alternativ A som jag nyss förklarat.= FEJK
Citat: "Vi har mätt upp en ökning på 22% av cylindertrycket.
(väl inom toleransområdet)
Detta motsvarar 11 till 16% ökad hk"
SVAR: Ökat cylindertryck är detsamma som ökad temp.. detta i sej är problematiskt att få ihop med bättre smörjning då ökad temp förbränner det som smörjer..
Sen skulle jag vilja veta kopplingen 22% cylindertryck=11-16%hästkrafter för det är inte en given formel= BULLSHIT
D. 75% lägre avgaser=
Citat: "75-90% LÄGRE NOx, CO och oförbrända kolväten, alla skadliga för miljön och hälsan."
Dessa resultat är för alla bränslen bio, bensin eller diesel"*
SVAR=Du sa nyss ovan att det var ökat cylindertryck. Detta höjer tempen och även NOX eftersom NOX bildas vid höga cylindertryck/ förbränningstemper.
så vi kan alltså sammanfatta..FEJK... så har vi klarat av detta. Visa gärna detta för några högre höns som kanske ev. är utbildadet på området? Vore lite roligt..
Men för att göra lite lyckliga beräkningar kan jag ju jämföra med min egen bil enligt samma formler..
Först.. den är chippad=285hk enligt utlovad och jag tar bara och lägger till sånt som lovas i annonserna.. För procent är viktigt.. och ingen ljuger nånsin i sina annoser...
såå nu kör vi..
285hk (chip)
12hk (öppet filter)
metallisk sportkat med downpipe(öppnare) (12hk)
sportavgas (8% effekt)= 285+12+12(309hk) x8%=+ 24,72hk gör ett totalt på= 333.72hk.. nu ska jag börja använda ditt piller med.. halleluja..
då räknar vi vidare..
på med minsta alternativet då min är lite sliten.. på med 11% pållar till
333.72x1,11% gör=370,42 pållar.. som dessutom släpper ut 75% mindre avgaser....
Smaka lite på den.. känns det inte lite torrt i munnen nu?
Min originalturbo.. som fått ett chip ett filter.. ett avgas och en annan kat har nu med ditt piller blivit ett miljömonster...
Det ger nu 370,42 pållar räknat med MINSTA utlovade värdet...och släpper ut mindre än vad en bil gör idag för att miljöklassas..
Halleluja.... :D :D :D
Jo just det.. problemet nu är det ökade cylindertrycket.. att öka på 22% på en turbobil som är chippad t.ex som min (som redan har ett duktigt ökat sådant... råkar kröka mina vevstakar då jag går över gränsen för vad dom tål helt enkelt. Dom tål inte denna plötsliga ökning rakt över hela varvtalsregistret tyvärr..
Vilket försäkringsbolag talar vi om som ger mej ersättning?
Vore intressant med en beskrivning av det bolaget.. :idea: