Moderator: Moderatorer

Idag blev det en utvändig tvätt, motorvätt och avspolning av mattan vid förarplatsen. De var 1½ månad (600 mil) sen sist, så det behövdes... :roll:
Upptäckt en ''ny'' funktion på bilen idag när man nästan körde på ett rådjur ute på E4an vid Rosersberg!!!!
Fick tvärnita för flocken som försökte passerade motorvägen, körde i cirka 110-120, när jag kom ner till cirka 20km/h så tändes varningsblinkern och där satt jag sen stilla och undrade om något gått sönder på bilen.... :roll:
Men det var bara o slå av varningsblinkern och köra på :wink:

Någon annan som fått varningsblinkern påslagen automatiskt vid en tvärnit? Jag vill ju inte bromsa som fan igen för det.
Ja det står i bruksanvisningen att den gör så... Har du inte läst den? ;)

Den blinkar också intensivt med bromsljusen vid snabb inbromsning.
:)
AWDvolvo skrev:Upptäckt en ''ny'' funktion på bilen idag när man nästan körde på ett rådjur ute på E4an vid Rosersberg!!!!
Fick tvärnita för flocken som försökte passerade motorvägen, körde i cirka 110-120, när jag kom ner till cirka 20km/h så tändes varningsblinkern och där satt jag sen stilla och undrade om något gått sönder på bilen.... :roll:
Men det var bara o slå av varningsblinkern och köra på :wink:

Någon annan som fått varningsblinkern påslagen automatiskt vid en tvärnit? Jag vill ju inte bromsa som fan igen för det.
Jodå, finns även på min V50. Vet dock inte när Volvo införde detta...
  • 1
  • 618
  • 619
  • 620
  • 621
  • 622
  • 1912
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida