- tor 31 maj 2007, 07:40
#108085
Sedan så borde du som själv har importerat bilar vara mer insatt i den jävla gegga som råder med mäterskruvade importerade bilar. Och du borde ocks ha märkt att priserna i Tyskland inte längre skiljer sig lika mycket som tidigare.
Visst, det finns ett större urval, men inte på en v40 som har såpass liten marknadsandel där. Är det däremot en premiumbil så är det en helt annan sak.
För att en import av en v40 ska löna sig för en "bilhandlare" så handlar det om momsfiffel, mätarskruvning och eventuellt lite plastic padding för att dölja om den varit smälld.
Försäkringsbolagen tar knappt i importerade bilar med tång, inte de seriösa handlarna heller. Har du frågat dig varför? Kan du ge ett rimligt svar på varför det är dyrare att försäkra en importerad bil? Jag kan, det har varit och är fortfarande för mycket skit kring dessa bilar.
Men visst, om man är om sig och kring sig så går det att göra en hygglig affär i Tyskland, om man letar till sig själv. Inte minst är det ett kul äventyr. Men fortfarande...inte en Volvo v40, man letar fan inte en Volvo v40 utanför Sveriges gränser. Och man köper aldrig någonsin en importerad v40 av någon knickedick som just hämtat hem ett lass "pärlor" i syfte att tjäna pengar.
TopGear skrev:Det var ett väldigt generaliserande påstående... hur ny och hur dyr måste en bil vara enligt dig för att det ska vara lönt att importera???Vi kan väl säga så här, en Volvo v40 i prisklassen 60 puckar är knappast lönsam att importera. OK?!
Jag är väldigt nyfiken efter som jag själv har importerat bil tre gånger och varit väldigt nöjd med dem. Du kanske vet något jag inte vet om dessa!?
Sedan så borde du som själv har importerat bilar vara mer insatt i den jävla gegga som råder med mäterskruvade importerade bilar. Och du borde ocks ha märkt att priserna i Tyskland inte längre skiljer sig lika mycket som tidigare.
Visst, det finns ett större urval, men inte på en v40 som har såpass liten marknadsandel där. Är det däremot en premiumbil så är det en helt annan sak.
För att en import av en v40 ska löna sig för en "bilhandlare" så handlar det om momsfiffel, mätarskruvning och eventuellt lite plastic padding för att dölja om den varit smälld.
Försäkringsbolagen tar knappt i importerade bilar med tång, inte de seriösa handlarna heller. Har du frågat dig varför? Kan du ge ett rimligt svar på varför det är dyrare att försäkra en importerad bil? Jag kan, det har varit och är fortfarande för mycket skit kring dessa bilar.
Men visst, om man är om sig och kring sig så går det att göra en hygglig affär i Tyskland, om man letar till sig själv. Inte minst är det ett kul äventyr. Men fortfarande...inte en Volvo v40, man letar fan inte en Volvo v40 utanför Sveriges gränser. Och man köper aldrig någonsin en importerad v40 av någon knickedick som just hämtat hem ett lass "pärlor" i syfte att tjäna pengar.