- lör 06 aug 2016, 17:11
#1098947
Hej!
Nu har det hänt två gånger med några veckors mellanrum att kupéfläkten börjar brumma mer än blåsa luft. Kylan är kvar, men luften tryter liksom. Båda gångerna räcker det med att bilen stått avstängd en stund och ca 10 liter vatten runnit ut under, för att allt ska fungera perfekt igen.
Jag misstänker direkt tempgivaren i förångaren, men jag hittar den inte via google. Jag trodde jag var asbäst på att googla, men så var tydligen inte fallet.
Måste jag gå till volvo och köpa den?
Och vågar man ens hoppas på att nån sitter på ett temperatur/motståndsdiagram för den?
Tack på förhand!
Nu har det hänt två gånger med några veckors mellanrum att kupéfläkten börjar brumma mer än blåsa luft. Kylan är kvar, men luften tryter liksom. Båda gångerna räcker det med att bilen stått avstängd en stund och ca 10 liter vatten runnit ut under, för att allt ska fungera perfekt igen.
Jag misstänker direkt tempgivaren i förångaren, men jag hittar den inte via google. Jag trodde jag var asbäst på att googla, men så var tydligen inte fallet.
Måste jag gå till volvo och köpa den?
Och vågar man ens hoppas på att nån sitter på ett temperatur/motståndsdiagram för den?
Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 taxi, redigerad totalt 0 gånger.
Fingertoppskänsla