Moderator: Moderatorer

Bytt bromsvätska och prövade biltemas bromsluftare. Själva tryckluftsaspekten var egentligen bara bra för att dränera den gamla vätskan (blev bubblor i slangen hur man än gjorde). Däremot fungerade den utmärkt som en uppsamlare med lite hjälp på bromsen.
luft2.jpg
luft2.jpg (198.05 KiB) Visad 3396 gånger
luft3.jpg
luft3.jpg (278.58 KiB) Visad 3399 gånger
Den där bromsluftaren fungerar prima. Det man får göra är att sänka trycket på kompressorn då suger den lite jämnare.

Körde sambon till jobbet imorse och då kom VOC service erfodras upp i displayen. Åkte till Volvo direkt och kunde lämna bilen. Fanns även en uppdatering till ECM tillgänglig. Får se om dom även kunde få hem en ny packning till röret från EGR kylaren.
Dippat emblemen på luckan svarta. Smälter in på ett helt annat sätt tycker jag. Tyvärr så började det att regna precis när vi hade lagt första lagret så det fick bli en paniklösning att ta skydd eftersom vi var för slöa att åka iväg till garaget. Kan säga att grannarna höjde en del på ögonbrynen, men dom tycker nog att jag är ganska knäpp sedan innan... :-)-)

Bild
Bild
Bild
Spoiler »
Snyggt... jag gillar faktiskt helhetsintrycket man får av din bil nu... allt silver eliminerat. Bara vit och svart!
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citat dolt
Och lite blått! ;)

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SoKn
Svart bälte i maskering! :lol:

Snyggt! Blev ju ett riktigt lyft. :)
Kanske ett svart volvoemblem i grillen som några av oss gjort?
Slängde i vita LED lampor i backspegelbelysningen, så nu finns det inga halogenlampor kvar i bilen :D
  • 1
  • 585
  • 586
  • 587
  • 588
  • 589
  • 1912
Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]

Hej! Volvo V70 -07 2.4 Bensin Har ett missljud som[…]

Har en Volvo C30 med D2 (1,6 l diesel ) motor och […]