NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo C30 med D2 (1,6 l diesel ) motor och har nu haft den inne på TVÅ verkstäder, en Mekonomen verkstad och en Bilia verkstad för felet men de går visst bet på att finna problemet.

Bränslet pulserar i returledning och får hela ledningen att ligga och slå o för ett jäkla oväsen; jag trodde det var något med motorn eftersom ljudet kommer framifrån men det är returledningen som lever sitt egna lilla liv.

Båda verkstäderna har haft tanken nere och tanken är ren och så även tankarmaturen.
De har blåst ur ledningen både framåt o bakåt men inget stopp.
Bilia bytte även bränslefiltret men utan skillnad.
Högtryckspumpen går som den ska och de kan inte finna några läckage eller någonstans den kan suga in tjuvluft.
Inga felkoder.
Motorn går som den brukar; körde 120 mil hem från Pajala med tältvagnen på släp utan större mankemang förutom ljudet.
Bilen har gått ca 19500mil.

Är det någon annan som kan ha en gissning på vad problemet kan vara; både dumma och kloka gissningar är välkomna som det är just nu för ”proffsen” jag anlitat har misslyckats och jag är en dilettant när det gäller det mekaniska.

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]