- ons 25 maj 2016, 19:24
En av slangarna från magnetventilen går in i insugsröret om jag inte missminner mig. Kan vara den som lossnat isf.
Moderator: Moderatorer
RääserCalle skrev:Ja, motorfellampan började lysa efter några mil. Då kollade jag en gång till och såg att längre ner var resten av en slang som hade gått av. Jag trodde att stumpen som var kvar på "ventilen" var en trasig tätning men det var alltså en bit av en slang. Jag lägger upp bild senare inatt.. nu ska jag tejpa ihop skiten och äntligen få känna hur hon ska gå! :D :DOk kolla även så att magnetventilen är rätt kopplad.
DayDreamer skrev:Tack, tar med mig bilden ut imorgon!RääserCalle skrev:Ja, motorfellampan började lysa efter några mil. Då kollade jag en gång till och såg att längre ner var resten av en slang som hade gått av. Jag trodde att stumpen som var kvar på "ventilen" var en trasig tätning men det var alltså en bit av en slang. Jag lägger upp bild senare inatt.. nu ska jag tejpa ihop skiten och äntligen få känna hur hon ska gå! :D :DOk kolla även så att magnetventilen är rätt kopplad.
Här är en bild på vart slangarna ska gå.
gnestakalle skrev:Jag har inte varit med i tråden från början och orkar inte riktigt att gå igenom hela tråden men min tanke är att den ojämna tomgången kan bero på ventilfel. Ett "leak down" kompressionsprov skulle kunna utreda detta.Tack för tipset. Är det något de flesta bilfirmor kan utföra eller måste jag göra det själv?
Mvh GK
DayDreamer skrev:Katalysatorn ska hålla bilen ut om den nu inte tagit skada av tillexempel, blyad bensin, bensin som inte antänds i cylindrarna, olja. Katalysatorn kan du inte rengöra om du nu inte menar med att köra ett spett igenom och rensa den :roll: Då får du istället problem vid besiktningen.På youtube var det en gubbe som badade sin i typ diskmedel och vatten. Men jaja, jag skiter i katalysatorn för nu (bildligt talat :D)
Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]
Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]