Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
NCR skrev:
jiha skrev:NCR: Vad grundar du det påståendet på?
Köp dig en liter humor så kanske du inser att det inte var allvarligt menat.
NCR: OHoo, Sorry var inte meningen att trampa på en öm tå genom att ställa en helt vanlig fråga (PO) (fråga: något man ställer när man är intresserad av svaret, Typ på ett forum!).

Humor har jag i överskott, Go gubbe från lunden i Götet (BE)

Men när folk (du) tar illa upp av en helt vanlig fråga som är ställd av intresse och utan att vara otrevlig så börjar man ju undra hur felvaggade vissa är!!

// Jiha
av 740wennberg
o jag som hatar både ford o bmw :S
av -94 9000 2,3T cse
Volvos direkta fördelar vid ett BMW-köp har jag svårt att se. Volvo är ju världs-ledande på sina spec-områden.

BMW däremot, dom får full tillgång till Volvos framhjulsdriftskunskaper samt Volvos säkerhetstänk, där BMW ligger flera år efter.

Sen ser jag också risk för att jobb försvinner till "DDR". Tyska facket är definitivt ingen lek...

Mvh
av NCR
jiha skrev:
NCR skrev:
jiha skrev:NCR: Vad grundar du det påståendet på?
Köp dig en liter humor så kanske du inser att det inte var allvarligt menat.
NCR: OHoo, Sorry var inte meningen att trampa på en öm tå genom att ställa en helt vanlig fråga (PO) (fråga: något man ställer när man är intresserad av svaret, Typ på ett forum!).

Humor har jag i överskott, Go gubbe från lunden i Götet (BE)

Men när folk (du) tar illa upp av en helt vanlig fråga som är ställd av intresse och utan att vara otrevlig så börjar man ju undra hur felvaggade vissa är!!

// Jiha
Hoppsan, när jag läser så har jag tydligen missförstått vad du menade. :oops:
NCR skrev: Inte behöver du skämmas för att du inte har råd med en BMW väl? :)
Det var detta jag trodde du ville att jag skulle förklara. :roll:

Sen missade jag att du frågade vad jag baserade påståendet om att de skulle flytta hela rasket till tyskland, INTE att du frågade varför han skulle skämmas för att...äsch. Misstag från min sida. Sorry. (Och jag blev aldrig vaggad, jag sov som en sten redan som liten. :D )
Användarvisningsbild
av Mattias_F
-94 9000 2,3T cse skrev:Volvos direkta fördelar vid ett BMW-köp har jag svårt att se. Volvo är ju världs-ledande på sina spec-områden.

BMW däremot, dom får full tillgång till Volvos framhjulsdriftskunskaper samt Volvos säkerhetstänk, där BMW ligger flera år efter.

Sen ser jag också risk för att jobb försvinner till "DDR". Tyska facket är definitivt ingen lek...

Mvh
Kanske IKEA vore intresserade? :P Så stannar förhoppningsvis jobben i sverige.... :)
av -94 9000 2,3T cse
Mattias_F skrev:
-94 9000 2,3T cse skrev:Volvos direkta fördelar vid ett BMW-köp har jag svårt att se. Volvo är ju världs-ledande på sina spec-områden.

Mvh
Kanske IKEA vore intresserade? :P Så stannar förhoppningsvis jobben i sverige.... :)
Jo. med din bakåtsträvande syn så kan jag förstå din tanke... "Rak sexa m bakhjulsdrift." Köp en Volvo 160, 260, 760, 960. Det brukar stå några vid bykiosken varje fredag kväll. Nån e säkert t salu på Blocket me. :wink:

Nä, jag tänkte mer på att kunna behålla jobben som vi HAR i landet.

Mvh
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Huruvida jag skulle vara bakåtsträvare eller ej tänkar jag inte diskutera med dig men när det gäller körglädjen så hade min BMW mycket att komma med, när det gällde komfort och säkerhet så har de en del att lära sig. Därav mitt resonemang med bakhjulsdrift för känslan och raksexan för rygghåren, äldre bil är däremot uteslutet för mig i alla andra fall än för skön nostalgi.

När det gäller jobben så tror jag vi menar precis samma sak, försöka att behålla dem här istället för att de flyttar utomlands.
av linnar
Enligt en bilanalytiker (?!) är också Volvo lastvagnar intresserade
att köpa tillbka Volvo PV.
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]