Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjena!

Hoppas jag får många bra svar på min kanske lite udda fråga.
Ställer den särskilt till LONER/ADDE/JENSEN då ni verkar riktigt haga på
det här med VOLVO :D

Vad jag förstått så kan man lägga in en hel del finesser via "datorn" i bilen...För det första vad heter just datorn? Är det vadis/cad eller va heter den?

Det jag främst är ute efter:
* dra igen kvarglömda fönster/taklucka med fjärren
* öka känsligheten på larmet, sensorn i kupen
* Alla coola finneser som ska finnas i stereon, hur får man fram dom?
* Autobahn blinkers, kan man utöka själv till 5 blink så som i S40n?
* m.m

Någon som vet nåt mer man kan "stoppa" in i bilen?

Mvh LOTEZ
av NCR
Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
av LOTEZ
NCR skrev:Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
De har jag! 8)

Hitta det i instruktionsboken i förrgår :lol:

Det jag främst är ute efter är att vrida upp fönstren/takluckan samt öka sensorn för larmet i kupen.....
Användarvisningsbild
av greeeken
LOTEZ skrev:
NCR skrev:Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
De har jag! 8)

Hitta det i instruktionsboken i förrgår :lol:

Det jag främst är ute efter är att vrida upp fönstren/takluckan samt öka sensorn för larmet i kupen.....
De bar aåka förbi volvo o fråga :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Blinkersgrejjen vore grymt!
en touch på blinken ger 5 blink. :P
Rutorna upp och ner på Fjärren ade jag på annan tysk bil och är najs när man vill ventilera bilen 5 minuter innan avgång när man har den utanför kontoret. 8)
av LOTEZ
Mattias_F skrev:Blinkersgrejjen vore grymt!
en touch på blinken ger 5 blink. :P
Rutorna upp och ner på Fjärren ade jag på annan tysk bil och är najs när man vill ventilera bilen 5 minuter innan avgång när man har den utanför kontoret. 8)
I know! :lol:

Blinkersgrejen har en polare till mig på sin S40n. Han kan välja mellan 3 eller 5blink. Själv har jag ju redan 3 orginal. Men vill ha möjligheten. Det är alltså redan som standard 3blink på min. kom på MY07 tror jag..

Va gäller fönster/taklucka så hade jag detta på min Vectra -96:a ! :???:
Användarvisningsbild
av samcan
Det där med att dra igen fönster +taklucka är det möjligt ? , det har jag altid velat ha :), såg det på en gammal merca, schyst funktion! För de händer ju ganska offta att takluckan glöms stängas igen när man klivit ur bilen... :)
av LOTEZ
läst på annan tråd, hitttar dne inte..
att:

man ska hålla in lock knappen i 5sek, och vips åker rutor/taklucka igen.. :lol:

Men grabbar, larmkänsligheten då?

Mvh Lotez
av northernlight
LOTEZ skrev:läst på annan tråd, hitttar dne inte..
att:

man ska hålla in lock knappen i 5sek, och vips åker rutor/taklucka igen.. :lol:

Men grabbar, larmkänsligheten då?

Mvh Lotez
Från vilken årsmodell skulle man kunna fixa detta? Alltså uppgradera mjukvaran så att allt det fungerar? Har en S80 t6 -99.
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:Det där med att dra igen fönster +taklucka är det möjligt ? , det har jag altid velat ha :), såg det på en gammal merca, schyst funktion! För de händer ju ganska offta att takluckan glöms stängas igen när man klivit ur bilen... :)

Hade det på min gamla vectra från 95 så nog borde det funka på volvo
C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]