Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjena!

Hoppas jag får många bra svar på min kanske lite udda fråga.
Ställer den särskilt till LONER/ADDE/JENSEN då ni verkar riktigt haga på
det här med VOLVO :D

Vad jag förstått så kan man lägga in en hel del finesser via "datorn" i bilen...För det första vad heter just datorn? Är det vadis/cad eller va heter den?

Det jag främst är ute efter:
* dra igen kvarglömda fönster/taklucka med fjärren
* öka känsligheten på larmet, sensorn i kupen
* Alla coola finneser som ska finnas i stereon, hur får man fram dom?
* Autobahn blinkers, kan man utöka själv till 5 blink så som i S40n?
* m.m

Någon som vet nåt mer man kan "stoppa" in i bilen?

Mvh LOTEZ
av NCR
Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
av LOTEZ
NCR skrev:Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
De har jag! 8)

Hitta det i instruktionsboken i förrgår :lol:

Det jag främst är ute efter är att vrida upp fönstren/takluckan samt öka sensorn för larmet i kupen.....
Användarvisningsbild
av greeeken
LOTEZ skrev:
NCR skrev:Automatlåsning av dörrarna efter att bilen har börjat rulla har jag för mig går att lägga in i efterhand.
De har jag! 8)

Hitta det i instruktionsboken i förrgår :lol:

Det jag främst är ute efter är att vrida upp fönstren/takluckan samt öka sensorn för larmet i kupen.....
De bar aåka förbi volvo o fråga :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Blinkersgrejjen vore grymt!
en touch på blinken ger 5 blink. :P
Rutorna upp och ner på Fjärren ade jag på annan tysk bil och är najs när man vill ventilera bilen 5 minuter innan avgång när man har den utanför kontoret. 8)
av LOTEZ
Mattias_F skrev:Blinkersgrejjen vore grymt!
en touch på blinken ger 5 blink. :P
Rutorna upp och ner på Fjärren ade jag på annan tysk bil och är najs när man vill ventilera bilen 5 minuter innan avgång när man har den utanför kontoret. 8)
I know! :lol:

Blinkersgrejen har en polare till mig på sin S40n. Han kan välja mellan 3 eller 5blink. Själv har jag ju redan 3 orginal. Men vill ha möjligheten. Det är alltså redan som standard 3blink på min. kom på MY07 tror jag..

Va gäller fönster/taklucka så hade jag detta på min Vectra -96:a ! :???:
Användarvisningsbild
av samcan
Det där med att dra igen fönster +taklucka är det möjligt ? , det har jag altid velat ha :), såg det på en gammal merca, schyst funktion! För de händer ju ganska offta att takluckan glöms stängas igen när man klivit ur bilen... :)
av LOTEZ
läst på annan tråd, hitttar dne inte..
att:

man ska hålla in lock knappen i 5sek, och vips åker rutor/taklucka igen.. :lol:

Men grabbar, larmkänsligheten då?

Mvh Lotez
av northernlight
LOTEZ skrev:läst på annan tråd, hitttar dne inte..
att:

man ska hålla in lock knappen i 5sek, och vips åker rutor/taklucka igen.. :lol:

Men grabbar, larmkänsligheten då?

Mvh Lotez
Från vilken årsmodell skulle man kunna fixa detta? Alltså uppgradera mjukvaran så att allt det fungerar? Har en S80 t6 -99.
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:Det där med att dra igen fönster +taklucka är det möjligt ? , det har jag altid velat ha :), såg det på en gammal merca, schyst funktion! För de händer ju ganska offta att takluckan glöms stängas igen när man klivit ur bilen... :)

Hade det på min gamla vectra från 95 så nog borde det funka på volvo

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]