- lör 12 mar 2016, 22:39
grillchips skrev:Scamp: Ja usch, det är sällan man är så på helspänn som just då. Efter en nära incident pga det för något år sen så kör jag inte om ifall jag inte måste vid sånt väglag.Usch måste ha varit sjukt läskigt. Det hade nog inte gått så bra som det gjorde nu om det hade varit E4an och 110-väg. Hastigheten var avgörande tror jag. Lyckligtvis gick det ju bra till sist.
Då jag kom körandes i en kurva med en lastbil som ligger i ena filen så lägger jag mig i omkörningsfilen för att köra om. Det såg "mildare" ut än vad det var men när jag gasat på lite och börjat manöverera över till vänsterfilen så känner jag hur baken bara släpper i snömodden som är mellan filerna. 70-sträcka (jag höll väl hastigheten däromkring) och till vänster om mig har jag en stor betongmur som delar körriktningarna åt och till höger har jag lastbilen. Tiden gick konstigt nog väldigt långsamt samtidigt som allt skedde väldigt fort men jag minns hur jag kollade åt båda håll för att välja vad jag eventuellt ska komma att smälla med.
Några sekunder senare har bilen jobbat färdigt och jag lyckades styra upp kärran och färden fortsatte - men nu mycket långsammare och med hjärtat i halsgropen.