Moderator: Moderatorer

av Scamp
grillchips skrev:Scamp: Ja usch, det är sällan man är så på helspänn som just då. Efter en nära incident pga det för något år sen så kör jag inte om ifall jag inte måste vid sånt väglag.
Då jag kom körandes i en kurva med en lastbil som ligger i ena filen så lägger jag mig i omkörningsfilen för att köra om. Det såg "mildare" ut än vad det var men när jag gasat på lite och börjat manöverera över till vänsterfilen så känner jag hur baken bara släpper i snömodden som är mellan filerna. 70-sträcka (jag höll väl hastigheten däromkring) och till vänster om mig har jag en stor betongmur som delar körriktningarna åt och till höger har jag lastbilen. Tiden gick konstigt nog väldigt långsamt samtidigt som allt skedde väldigt fort men jag minns hur jag kollade åt båda håll för att välja vad jag eventuellt ska komma att smälla med.
Några sekunder senare har bilen jobbat färdigt och jag lyckades styra upp kärran och färden fortsatte - men nu mycket långsammare och med hjärtat i halsgropen.
Usch måste ha varit sjukt läskigt. Det hade nog inte gått så bra som det gjorde nu om det hade varit E4an och 110-väg. Hastigheten var avgörande tror jag. Lyckligtvis gick det ju bra till sist.
Micce: Fasen! Jag som tänkte be dig kolla en sak! ;)

Scamp: Helt klart, tur i oturen att hastigheten var såpass låg så att man "hann" reagera istället för att bara vänta ut det och hoppas på det bästa. Man lär så länge man lever! :)
grillchips skrev:Micce: Fasen! Jag som tänkte be dig kolla en sak! ;)
Jasså vad var det?
Micce: Solglasögon-hållare. :lol:
Har upptäckt nu när solen står såpass lågt att alla mina solglasögon är förbannat repiga, av den anledningen att jag lägger dom lite överallt i bilen. Men de kanske inte kostar så mycket nya?
av Scamp
grillchips skrev:Micce: Fasen! Jag som tänkte be dig kolla en sak! ;)

Scamp: Helt klart, tur i oturen att hastigheten var såpass låg så att man "hann" reagera istället för att bara vänta ut det och hoppas på det bästa. Man lär så länge man lever! :)
Så är det definitivt. Man tänker ofta inte på hur mycket hastigheten påverkar förens något sånt som du upplevde händer. Efter det så är det i ens bakhuvud hela tiden :)
grillchips skrev:Micce: Solglasögon-hållare. :lol:
Har upptäckt nu när solen står såpass lågt att alla mina solglasögon är förbannat repiga, av den anledningen att jag lägger dom lite överallt i bilen. Men de kanske inte kostar så mycket nya?
Finns inga där nu, de är sällsynta men nej inte speciellt dyra nya. http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... gonhallare
Har en av den förra modellen liggandes någonstans, bytte ju till den nyare förra året http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... e#p1022020

Den förra är enligt mig för liten, passar bättre som pennförvaring, vet inte vad andra har för brillor min inga av mina passade, alla andra verkar nöjda
Jag har haft glasögonförvaring i två senaste bilarna. Innan dess hade jag aldrig koll på var jsg gjort av solbrillorna. :) Alla mina har fått plats bra.
Inte dyrt nytt nä! Men om du snubblar över en av de nyare modellerna Micce, hojta gärna så löser vi det. :)
Tror jag har 4 par solglasögon i bilen, två i handskfacket, ett bakom vattenfallet, ett i armstödsförvaringen... alla ligger lösa utan fodral. Sen kör jag visserligen med HMs variant för en 50-lapp eller vad det är men drygt att behöva köpa nya hela tiden. :D
Mina kostar typ 2-3000kr... med "billiga" bågar. Måste ha slipade solglasögon.. Så det känns lite dyrt att tappa bort dom.
  • 1
  • 525
  • 526
  • 527
  • 528
  • 529
  • 1912
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]