- lör 29 jul 2023, 16:24
#1548872
Hallå.
Som rubriken säger, en v60T4F som går ryckigt när den är kall, känns ungefär som när man körde med choken ute på förgasarbilar förr, ni som vet ni vet.
Dessutom känns den klen, accar inte som den brukade.
Det som är bytt är:
Högtryckspump (bosch)
Alla spridare (bosch)
Alla tändspolar
Bränsletrycksgivare högtryckssidan
Turbo vid 18000 mil pga trasig vacumklocka till wastegaten (24000 mil nu)
Reglerventiler till turbon , båda 2, original volvo.
Då är 10000 kronorsfrågan vad man ska kolla på nu.
Kan tillägga att jag har läst av felkoder med en icarsoft pro ,och det visar inget.
Kan det vara bränslepumpen i tanken?
Bränsletrycksgivaren på lågtryckssidan, som för övrigt bara verkar finnas på volvo för 3000 spänn.
Hur beter sig bilen om vvt ventilerna strular?
Tar tacksamt emot alla tips tricks och råd.
Mvh Pelle
Som rubriken säger, en v60T4F som går ryckigt när den är kall, känns ungefär som när man körde med choken ute på förgasarbilar förr, ni som vet ni vet.
Dessutom känns den klen, accar inte som den brukade.
Det som är bytt är:
Högtryckspump (bosch)
Alla spridare (bosch)
Alla tändspolar
Bränsletrycksgivare högtryckssidan
Turbo vid 18000 mil pga trasig vacumklocka till wastegaten (24000 mil nu)
Reglerventiler till turbon , båda 2, original volvo.
Då är 10000 kronorsfrågan vad man ska kolla på nu.
Kan tillägga att jag har läst av felkoder med en icarsoft pro ,och det visar inget.
Kan det vara bränslepumpen i tanken?
Bränsletrycksgivaren på lågtryckssidan, som för övrigt bara verkar finnas på volvo för 3000 spänn.
Hur beter sig bilen om vvt ventilerna strular?
Tar tacksamt emot alla tips tricks och råd.
Mvh Pelle