Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Största orsaken tills strul är att värmaren inte får gå nog länge
Döden är Autostart och kortkörning
Slå på dem manuellt och låt dem gå länge, lite diesel är billigt mot att få haveri
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har vebasto och känner att det kan lukta avgaser ibland, det som är bytt på den är den elektriska sirkulations pumpen.
Problem är att Vi kör korta sträcker så bateriet inte hinner laddas, blir tilla köpa en underhålls ladare.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Min fjärr till vebaston skulle behöva nytt batteri, har letat på nätet men inte hittat bruksanvisnigar. Den sägs vara fabriksmonterad 2001, oval silverfärgad sak, antagligen bända isär?
Användarvisningsbild
av Perc
Alfredo skrev:Min fjärr till vebaston skulle behöva nytt batteri, har letat på nätet men inte hittat bruksanvisnigar. Den sägs vara fabriksmonterad 2001, oval silverfärgad sak, antagligen bända isär?
Telestart T91?

Bild

Det finns ju en batterilucka fullt synlig på baksidan isåfall. :)
av DanneWik
Är det vanligt att dieselvärmarern kan ta eld på XC60 varianterna?

En bekant råkade ut för det, vet inte riktigt hur mycket skador det blev eftersom bara hört det via omvägar just nu.
Verkar som det gick hål i framskärmen iallafall. De hade lämnat in den till Bilia som bytte ut den till en ny värmare.

Strax hände samma sak igen!? Tror allt hänt inom en vecka...

Har Volvo mycket problem med värmarna eller?
av mikebike
Värmarna kommer från Webasto....
Det är ganska vanligt att de ryker.
Det är mycket vanligt att de stinker.
Att de börjar brinna har jag aldrig hört talas om, så det måste vara mycket ovanligt.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Angående dessa problem som varit står det i beskrivningarna som man hittar på nätet att Webaston inte behöver någon service, kostigt med tanke på vad som här är beskrivets här bland annat med smuts som täpper till. Det enda som felat är att sirklationspumpen fick bytas.
av zxcvbn
Största boven är som sagt kort användning av värmaren. Och Auto start. Men även Diesel med mycket Rapsolja i är rena döden för dem .

Nu på vintern har Jag slutat tanka OKq8 diesel. kör enbart diesel med inga tillsatser. På sommaren börjar Jag med Okq8 dieseln igen när inte värmaren används, har programerat bort Autostart på min -07 och täckt kylaren med en kartongbit . :-)-)

Dieselvärmare är bara skit, bra dem första åren men efter några år börjar dem krångla.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Gjorde kontakterna lite större och då g[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]