- sön 14 feb 2016, 21:57
Ju mer ni smörjer desto mer sväller plasterna i varandra, förr då det var metall kunde man smörja, dagens material är det byte som gäller,
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:Jo handtagen på P2 bilarna va riktigt bra.Håller med. Volvo har haft en benägenhet att vela fram och tillbaka mellan utfällda och infällda handtag genom åren, kanske i något slags konstigt försök att få saker och ting att verka "nya". På tidiga 140 var det utfällda, på senare 140 och 240 var det infällda, på 740 och 940 var det utfällda, på 850 också utfällda, på P2-serien infällda och på P3-serien utfällda. De infällda har alltid funkat bra som jag minns det. De utfällda med knapp av något slag (tidiga 140 och 740/940 tror jag) har också varit rätt OK. De där hela handtaget följer med ut när man drar (850 och P3) har jag däremot aldrig riktigt varit godvän med. En lite konstig och onödigt sårbar konstruktion känns det som.
Droopy skrev:Ju mer ni smörjer desto mer sväller plasterna i varandra, förr då det var metall kunde man smörja, dagens material är det byte som gäller,Är inte det beroende av smörjmedel? Det finns silikonspray avsett för plast och även fett.
snabbis skrev:finns journal på det, åk in och få det fixat ni som har bekymmerJournal = goodwill eller att problemet är känt men att det ändå kostar några tusenlappar? I annat fall köper jag nog hellre bara ett nytt handtag eller "konsoll" till handtaget och byter det själv.
VOLVOLAST4EVER skrev:Hur länge kör volvo goodwill på detta problem- MY13? och är det bara vissa verkstäder som är generösa?Vet inte hur länge goodwill sträcker sig - jag har haft extrem otur. Har haft inne för åtgärd totalt fyra gånger senaste tillfälle isamband med service för två veckor sedan. Igår fastnade handtaget igen. PST gav beskedet när jag hämtade bilen från service om felet uppstår igen återstår bara att byta handtaget vilket jag ska boka tid för under nästa vecka.
Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]