Moderator: Moderatorer

Service... första sedan Eccy slutade som PST och gick över till "andra" sidan och därmed första servicen sen jag köpte bilen som någon annan än eccy utför.
Verkar ha gått bra, var ju en vanlig standardservice + bromsvätskebyte och jag hade 17"arna på :roll:
Bild
Led i dimljuset & led i blinkers i backspeglarna.. Dock ingen anmärkning på led i positionsljuset. Underkänd kontrollbesiktning, Vid besiktningen konstaterades endast enkla brister som inte föranleder någon efterkontroll. Ansvarig att bristerna snarast repareras. Om det står underkänt varför blir det ingen ombesiktning då? :roll:

Knappar jag in bilen på transportstyrelsens hemsida står det Senast godkända besiktning: 2015-10-01
Men om du blir stoppad "på stan" av polisen blir det ombesiktning om du inte avhjälp "felen".
Aha så om jag blir stoppad och de kollar upp bilen så ser dom anmärkningarna, och ger mig bara ombesiktning, inte böter då för det lyser vitt?
Jag fick vid senaste besiktning samma sorts "felsättning" som du pga för lågt ställda halvljus. Nu löste jag det ju senare eftersom jag själv upplevde att de lös kort, men en sådan teknikalitet som du fick anmärkning på hade jag förmodligen inte åtgärdat.

LED i dimljus har jag klarat mig med hos besiktningen men har däremot hört så sent som för någon vecka sen att de blivit hårdare mot sådant. Och LED-blinkers, lyser det alltså vitt istället för orange eller vad?
Så, för att markbelysningen är vit fick du alltså nedslag på BLINKERS? :shock:
  • 1
  • 424
  • 425
  • 426
  • 427
  • 428
  • 1912

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]