Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Tror ni att man kan ta reda på någonstans vilket nummer man har av dessa 343st som är tillverkade? Lite tråkigt är det att det inte sitter någon nummerskylt :P
av Jonnybcool
jimlindeborg skrev:Det krävs avfettning och högtryck på jätte nära håll på att det ska släppa. Och det är väl bättre att det blir stenskott i dippen än i grillen? :P
Okej. Jo det är det ju :)
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Fixade till min grill idag, 6 lager dipp och 2 lager gloss gjorde susen. Blev grymt nöjd, tycker grillarns borde se ut såhär från fabrik istället 8) Till skillnad från XC90 så sparade jag hela sneribban :D Nu ska bara emblemen på bakluckan dippas svarta också!

Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mycket snyggt! :-)-)

Jag tror jag ska pilla bort dippen på snedribban också :D

Var det förresten svårt att byta markbelysningen? Har haft led-lampor liggandes i två månader men inte fått tummen ur :wink:
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Helt klart ett lyft :D

Nej, superenkelt. Bara bända loss spegelglaset med ett fiskben/falsben sen så finns det ett litet hål längst ner på spegeln som du för in en smal flatmejsel, vinklar upp den i ca 45 grader och trycker till så släpper fästet till markbelysningen ;)
Användarvisningsbild
av Perra83
Vinkla in spegelglaset mot bilen så är det som sagt bara att peta loss med ett fiskben el med smala fingertoppar när du fått ut det lite.

Ni med nya V40, visst är det väl LED i regbelysningen? Är det samma moduler som på övriga Volvomodeller? Ja är lite sugen på en bild :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja det är LED, har dock ingen bild tillgänglig, har inte ens kikat på hur den ser ut trots att jag haft bilen ett halvår. Illa. :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Perra83 skrev:Vinkla in spegelglaset mot bilen så är det som sagt bara att peta loss med ett fiskben el med smala fingertoppar när du fått ut det lite.

Ni med nya V40, visst är det väl LED i regbelysningen? Är det samma moduler som på övriga Volvomodeller? Ja är lite sugen på en bild :wink:
De ser helt annorlunda ut än de på V50 iaf...: http://www.bildelsbasen.se/113-W698524.html
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15
Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]

AC & kylfläkt

Sånt är riktigt tråkigt att r&ari[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]