Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
LazerHawke skrev:
Mccartney skrev:Nej inte tröttnat, kan man aldrig göra på en 6a...men däremot kör jag inte så mycket längre:)

Intressant att den går på Miljöbränsle/Hybrid ;)

kom du på att det vart för dyrt ? :D
Nej för dyrt är det inte:)
Kör man lite, då har man ju råd med bensinslukare! :) Ligga och långpendla med virvlar i tanken och värdeminskning som ett lod -- det är ju det som är att elda sedlar. :cry:
Så mycket drar ju inte en T6a, visst det blir hög värdeminskning men på en äldre bil så får man ju betala mer verkstads räkning istället jag ligger på ca 2500kr i månaden bara i reprationer & underhåll under tiden jag haft S80in MY08, dock är det ju inte så mycket värdeminskning .

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
av Mccartney
StringerBell skrev:Kör man lite, då har man ju råd med bensinslukare! :) Ligga och långpendla med virvlar i tanken och värdeminskning som ett lod -- det är ju det som är att elda sedlar. :cry:
Min ligger runt 0,9-1/mil och tycker det är helt ok då jag mest kör stadstrafik och lite motorväg.
valln skrev:30 papp per år i rep och undehåll pågick det i flera år?
Under enstaka år brukar det kunna bli så höga räkningar, men det är ovanligt i längden.
På ca 2 år fram tills nu & det kommer nog fortsätta så med den summan misstänker jag. T.ex Bränsle pump utbytt 2 gånger 2011 & 2015. Kostnad senaste två åren ca 6700kr månad inkl allt 1500-2000mil per år, totalt 50-55kr per körd mil i driftkostnad. Denna är rejält mycket dyrare att köra än S80 D5 MY14 som är mycket nyare, & hade betydligt mer värdeminskning & högre inköpspris.
Användarvisningsbild
av EjS
Hej igen,

Behöver väl egentligen att berätta hur det slutade...

Kollade under semestern på T5 R-Design - och upptäckte att även om T5 är billigare i privatköp skattas den mycket högre i dk som tjänstebil. Gissar det är pga. diesel lobbyn.

Hur som - en D5 med nästan samma acc. tid och bättre bränsleekonomi (som också skattas) var vettigt. Så jag fick leveranstider på en D5 R-Design, Savile Grey, Intellisafe, VOC, R-Design läder, Sensus Navi, Polestar upgrade, aut. dragkrok. De hittade en MY17 lagerbil som hade blevit avbeställd som jag kunde få på 2 veckor - präcis i tid. Den hade något vinterpaket och andra små tilval. De hade även en D4 än dyrare med allt i tilval. Både gick på runt 800.000 DKK Innan rabatt.

Och då jävlar: regeringen spelar ut med enorm skattereform där bilavgiften också är i spel. Och då ska jag inte köpa ny Volvo även om det är en tjänstebil.

Samtidig hade tiden gått och jag skulle använda bilen inom en vecka. Jag skulle ha något roligt (privatbil), fast komfortabelt, - som ingen andra har - och som skulle vara hyfsad billig.

Resultatet blev som i bifogade. Återkommer när skattereform är genomfört eller jag tröttnar på Caddien (vilket inte lär hända efter ett par hundra km med jänk V6 från Camaro'en, shit var den går bra!).
Tack och på återseende.
Bilagor
Cadillac Low Res.JPG
Cadillac Low Res.JPG (689.23 KiB) Visad 549 gånger
av Göte
Har själv beslutsångest inför köp av en ny xc60 och det står mellan D4 eller T5, kör ca 1200mil per år och nu när det snackas om nya skattehöjningar så är jag orolig att diesleln chockhöjs med några tusen per år som det ryktas om. Inge skoj att kanske betala lika mycket skatt som diesel per månad i sånt fall, bensinaren är nog bättre för mig men den kostar ca 20000kr mer än D4 och så är frågan hur det är med andrahandsvärdet... Kan bli lotteri beroende på nya skatter...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Skadat :)
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]