- tis 06 sep 2016, 22:41
Hej igen,
Behöver väl egentligen att berätta hur det slutade...
Kollade under semestern på T5 R-Design - och upptäckte att även om T5 är billigare i privatköp skattas den mycket högre i dk som tjänstebil. Gissar det är pga. diesel lobbyn.
Hur som - en D5 med nästan samma acc. tid och bättre bränsleekonomi (som också skattas) var vettigt. Så jag fick leveranstider på en D5 R-Design, Savile Grey, Intellisafe, VOC, R-Design läder, Sensus Navi, Polestar upgrade, aut. dragkrok. De hittade en MY17 lagerbil som hade blevit avbeställd som jag kunde få på 2 veckor - präcis i tid. Den hade något vinterpaket och andra små tilval. De hade även en D4 än dyrare med allt i tilval. Både gick på runt 800.000 DKK Innan rabatt.
Och då jävlar: regeringen spelar ut med enorm skattereform där bilavgiften också är i spel. Och då ska jag inte köpa ny Volvo även om det är en tjänstebil.
Samtidig hade tiden gått och jag skulle använda bilen inom en vecka. Jag skulle ha något roligt (privatbil), fast komfortabelt, - som ingen andra har - och som skulle vara hyfsad billig.
Resultatet blev som i bifogade. Återkommer när skattereform är genomfört eller jag tröttnar på Caddien (vilket inte lär hända efter ett par hundra km med jänk V6 från Camaro'en, shit var den går bra!).
Tack och på återseende.
Bilagor
Cadillac Low Res.JPG (689.23 KiB) Visad 549 gånger