Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om skärmsläckaren är aktiverad slocknar displayen helt efter en kort stund, om man inte gör något som kräver att den är igång. Snurrar du på menyhjulet eller om navigation är igång och du närmar dig ett avtag, då tänds displayen igen automatiskt.
Användarvisningsbild
av Ixion
peetan skrev:Vad som händer är att din nya display inte känns igen av de övriga styrenheter i bilen.
Ja det känns ju helt klart så.. Haft inne den på volvo nu igen men dom får de inte till att funka! Ja vet till 100% nu att skärmen funkar som den ska iaf, enligt volvo accesories ska det ju gå att bara montera i nya skärmen och tanka mjukvara? Men får felkoder och den bara inte vill... Blir tokig!

Återigen otroligt tacksam för alla svar och bilder!!
Användarvisningsbild
av Ixion
bem skrev:
Ixion skrev:
bem skrev:Finns nån automatisk stäng av skärmen typ skärmsläckare du kanske kan inaktivera?
Tror det finns en sån liknande funktion i displayen, min handlare sa i alla fall det till mig när jag hämta min nya V70 D3 2014 med 7" display idag. Har ej hunnit kolla själv än.

/Bo

Stäng av skärmen typ av skärmsläckare?? Låter intressant! Utveckla gärna!! :) blir snart tokig på det här.. Fler ideér?

Med vänlig hälsning,
Hej,
Jag var ute i bilen och tog en bild var du hittar skärmsläckaren, se bilden nedan. Har den avstängd (urbockad) i min 7 tum display i min V70 2014. Du hittar den i menyn Systeminställningar när du öppnat den.

/Bo

Juste ja! Bra idé ! Men ve nut att det inte har med skärmsläckaren att göra heller, bilden försvinner helt.. Detta ska lösas! :)

Bild
Användarvisningsbild
av Ixion
En snabb fråga till eftersom det finns bra med kunnigt folk här!: hur kan man se vilken stereo man har? I sensus? Är ju 99% säker att ja har high performance eftersom bil försäljaren specade de... Men dom har väl "fulat" förr...

Mvh
av s6025t
Jag vet inte om det funkar som det gjort tidigare på Volvo att det inte går att montera begagnade radiodelar finns det redan en mjukvara tankad i enheten så ska den inte fungera i en annan bil detta ska vara ett stöldskydd enl Volvo o det är ju bra isf för dom som har 7tums skärm att det inte blir en marknad av att stjäla o sälja 7tums skärmar till dom som har 5tums skärm
Har man en ny skärm så måste den paras ihop med bilen en begagnad skärm är redan låst med mjukvaran o går inte att para ihop med bilen.
av Raymond
Du kan forsøke å få din volvoverkstad att lasta ITP bort. Mener det heter ITP, IPD el. dyl. Det er en tyverisikrings funktion som gjør at man ikke skal kunne sno en styrenhet och anvanda den i en annan bil.
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

I och med att du köpte ny 7 tum skärm hos Volvo så får de förstås fixa så din nya skärm "accepteras" av din bil, eller rättare sagt så skall väl Volvos databas ändras för din bil så att den istället för din gamla 5 tum display nu skall innehålla info om att du har en ny 7 tum display. Kan ju inte vara nåt problem för en Volvoverkstad att fixa som har tillgång till VIDA.

/Bo

Har nu under några laddningar märkt att[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att å[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]