Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasElander
#1193573
Jag går i tankarna på att göra ett litet face-lift invändigt på min Volvo V70 T4F MY2012 Automat.

Framförallt vill jag lyfta frågan med er om det är möjligt att byta instrumentpanelen.
Bild
Från original 2012.

Bild
Till nyare utseende.

Vidare undrar jag om det finns personer här med erfarenhet av display-byte från 5" till 7".

Bild
5"

Bild
7"

Till sist; Byte av växelspak till 2013-, har sett andra medlemmar som utfört detta, vad tycker ni om det?

Bild
2012

Bild
2013-

Tillsammans med LED konvertering samt dioder i dörrhandtagen invändigt skulle ge en fin face-lift. Eller vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1193589
Instrumentpanelen: Finns säkert något här

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva t.ex. panel, jag vet inte


Skärm: Spakställ: Klart det bästa jag gjort, den gamla var inte bara obekväm utan även rätt ful, bytte till en från 2016 och fick en skön och snygg, fint belyst med ;) Hoppade den från 2013 då jag tyckte det verkade för riskabelt då vissa fått problem med dess belysning. Ser även på skroten här att vissa plockar elen vilket tyder på att de haft problem, tror jag.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1194973
Man ska kunna, men en del funktioner kommer inte fungera. Bland annat tankmätaren, som är rätt trevlig att ha, om man inte har stenkoll på tanken i alla lägen förstås ;p

Dock verkar det som att det är lite olika vilka funktioner som saknas beroende på årsmodell etc.
av Schmoyoho
#1195016
Angående byte av displayen:
samt
Minns inte om samma sak gäller alla MY12 eller bara 60-serien men...

Om jag var du skulle jag hellre lägga de pengarna på att byta ut bakljusen till facelift-versionen istället.

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]