Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ny bil beställd... :D

V50 D4 R-Design MY2011
Titaniumgrå metallic
Sportchassie
Glaslucka
Takvinge
High Performance Stereo
12 V eluttag i lastutrymme
Nyckelavstängning krockkudde
Tidur för dieselvärmaren
Delbart drag
Aktiv Subwoofer
iPhone montering
Tonade rutor (5 st)
Dubbfria Nokian Hakkapeliitta R v-däck på 16"-alufälg

Preliminär leverans i september - så nu återstår en lååång väntan...

Lite extra spännande är att jag inte lyckats provköra någon D4 - men hoppas man inte blir besviken..?

Eftersom det av någon totalt oförståelig anledning inte verkar gå att välja till jagrullar.se skylthållare samt jagrullar.se dekaler i kombirutorna direkt från fabrik så pågår just nu förhandling med säljaren om att få bilen levererad med dessa absolut nödvändiga tillbehör vid leverans... :wink:
Enligt säljaren är D4:an en "finjusterad" D5 för att få ner bränsleförbrukning samt utsläppsvärden som med dagens system påverkar dieselskatten rätt rejält.

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att köra någon D4 ännu, men hoppas att kompromissen mellan något lägre prestanda kontra lägre förbrukning, utsläpp och skatt ska göra den till ett bra val...?
Borde ju vara rätt när D5 i prestanda då ändå tycker jag. Nyare motorer generellt brukar ju kännas lite piggare, och även hästarna på pappret var ju inte särskilt mycket mindre. Sen är det väl inte omöjligt att polestar tar sig en titt på den.. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]