- sön 04 feb 2018, 15:34
Strax före jul gav vår skåpbil upp och vi hade redan innan pratat om att ersätta den med en släpkärra+bil med dragkrok, och när min bättre (eller sämre) hälft sa att "du får köpa vad du vill för dina pengar" så var det bara att börja leta efter en Volvo lite snabbt innan han hittade en lämplig BMW :p. Jag tänkte först V70 men det var inte helt lätt att hitta en hyfsat ny, fräsh bensinare med automatlåda och mörk inredning och efter att ha missat några på blocket började jag fundera lite på V60 istället. Det var ju tyvärr ännu svårare att hitta en V60 som passade kriterierna och dessutom låg inom budgeten men så hittade jag en MY11 T6 AWD med polestaroptimering och en hel del lull-lull. Den var lååångt över min ursprungliga budget men hade bara gått 5000 mil och haft få ägare så efter en kort provkörning blev det affär.
Jag tänkte att den här tråden skulle insprirera mig till att faktiskt göra saker som står på att-göra-listan och dessutom börja fotografera igen, för det är ju roligare att ta bilder om man har nån att visa dem för ;)
Just nu är den jäkligt skitig men jag kan ju inte posta en garagetråd utan bilder...

Det är ingenting direkt som måste fixas på den men efter att ha kollat runt lite här inser jag ju att växelspaksstället måste bytas. Först på tur står dock skylthållare utan reklam och en ny torkararm bak (eller den lilla kåpan som täcker skruven).

Kom gärna med förslag på saker som förbättrar funktion/utseende. Jag är själv inte så förtjust i krom/silverdetaljerna så jag funderar på att lacka eller foliera lister och grill svart. Eventuellt blir det lite LED-lampor också.
Jag tänkte att den här tråden skulle insprirera mig till att faktiskt göra saker som står på att-göra-listan och dessutom börja fotografera igen, för det är ju roligare att ta bilder om man har nån att visa dem för ;)
Just nu är den jäkligt skitig men jag kan ju inte posta en garagetråd utan bilder...

Det är ingenting direkt som måste fixas på den men efter att ha kollat runt lite här inser jag ju att växelspaksstället måste bytas. Först på tur står dock skylthållare utan reklam och en ny torkararm bak (eller den lilla kåpan som täcker skruven).

Kom gärna med förslag på saker som förbättrar funktion/utseende. Jag är själv inte så förtjust i krom/silverdetaljerna så jag funderar på att lacka eller foliera lister och grill svart. Eventuellt blir det lite LED-lampor också.
V60 T6 AWD MY11 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=140436