Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Jahaja, efter önskemål om en garagetråd så försöker jag mig på en.

Bilen jag har är en S40 2.0t -99.
Köpte den lite mer än ett år sedan och då såg den ut såhär.
Bild

Helt ok bil som både används som daily för familjen men även när jag är iväg på jobb (jag är frilansfotograf).

Har varit rätt mycket att göra på den, förra ägaren som sålde den till firman var nog lite äldre och körde så länge allt funkade.

Fick nästan direkt byta både bromsoken, klossarna (metallbitarna som var kvar av dem) och skivorna bak.
Ett av bromsoken läckte även bromsvätska, tydligen ett vanligt fel.
Ingående axel blit utsliten och olja tränger ut :(
Bild

Efterhand så har det totalt blivit:
Bromsar bak
Soppapump
Bärarm/spindelled höger fram
Styrled
Kamrem/vattenpump
Båda topplagringarna (de köper ni parvis för halva priset på J-Spec.se)

Här stod jag och svor över hur jävla trångt det är att byta kamrem/vattenpump.
Bild

Sen, efter några månader slutade det så här.
Bild
Ett rådjur sprang ut framför bilen :(

Stackaren dog tack och lov direkt och en vecka senare såg den ut så här igen.
Bild

Jag införskaffade mig en uppsättning 17" fälgar som jag tänkte lacka och köra på.
Bild

Efter att ha hittat en bula i en av fälgarna tänkte jag om och köpte istället dessa.
Bild
225/40/18, två av däcken är TOYO R-däck.

Efter lite jakt köpte jag även sänkfjädrar till framhjulen av en kille.
Fortf. inplastade - 100kr! :D

Lite blandade byggbilder:
Bild
Köp större däck sa de, det är nice sa de ;)
BildBildBildBildBild

Satte i xenonvita lampor i dimljusena, la på aommarfälgarna, sänkte och kletade dit lite dekaler. Idag ser den ut såhär.
Bild

Före/efter
Bild

Hoppas att det kan intressera någon :)
Har fortf. mkt planer för bilen, så om det är något ni vill följa så är det välkommet :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ser väldigt fin och fräschs ut och inte verkar det att vara någon rost heller :)

Var glad för att det bara var ett rådjur du körde på det kunde ju ha varit en älg.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:Ser väldigt fin och fräschs ut och inte verkar det att vara någon rost heller :)

Var glad för att det bara var ett rådjur du körde på det kunde ju ha varit en älg.
Jo, dessvärre är skärmkanterna bak helt slut :(
Har blivit lagade tidigare, men han slm utförde det jobbet var nog fan blind :/
Får bli sommarens projekt :)
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Lucif3r skrev:Såg rätt sunkig ut där i början, men ser ju betydligt trevligare ut nu :-)-) Ser lite dumt ut med vita dimljus och pissgula halvljus dockBild

x40-serien är ju kända för att rosta något kopiöst, nästan så en äldre riskokare har bättre rostskydd än x40 :|
Tack ska du ha :)

Det är xenonvita halvljus på väg från Kina ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan vara bra sen att byta tillbaka till dom vanliga gula p-ljusen (antar att det är dom ni menar?) när du ska besiktiga jag fick nerslag på att jag hade blå/vita p-ljus och vanliga halogenlampor i halvljuset glöm inte att rycka säkringen till dimljusen då du säkert kommer att få nerslag på dom också eftersom att det sitter LED-lampor där nu.

Tror inte att det ska vara någon fara att köra med vita p-ljus tillsammans med xenon look halvljus då bägge ljusen går åt det vita hållet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]