Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Har precis gått och köpt mig en S80 2,5FT Summum 2009 och är väldigt nöjd. Verkar vara i närmast nyskick både ut- och invändigt. Extra kul att det är det största utrustningpaketet, så man får extra mycket lullull! Utöver summumutrustningen är bilen extrautrustad med delbart drag, reservhjul, fast GSM-telefon (känns ganska meningslös), parkeringshjälp fram och bak (bra för tjejen!) och alufälgar Canicula.

Bilen går som en dröm, men är kanske lite törstig. Men eftersom jag kör långsträckor mest så ligger medelförbrukningen på runt 0,75 l/milen just nu, så jag är nöjd.

Har alltid varit svag för bensinsedaner, så den här är helt rätt för mig!

Tre frågor:

1. När skall kamremmen bytas på min bil? Har i dagsläget gått 13.200 mil. Har hört 18.000 mil eller 10 år - stämmer det?
2. Vad innehåller Summumpaketet för min bil (även inklusive det som finns i Kinetic och Momentum)?
3. Jag ser inte motortemperaturen någonstans på instrumentpanelen, hur får man till det? Jag har kollat i instruktionsboken, men hittar inget.

Och här kommer några bilder:

Bild

Bild

Bild
Trevligt fordon du hittat :wink: En liten vinge så är den komplett :) Kanske även stereokonsollen som kom 2011 med. Har kanske en liggandes. Och ja, silver vision lampor samt bort med bilhandlartexten med :wink: Hur som, ska bli intressant att följa :-)-)
StefanN skrev:Motortemp går inte få fram i displayen.
OK, märkligt! Finns ju på alla äldre bilar jag haft och dessutom på min V70 från 2015. Konstigt att något sådant viktigt försvunnit. Men visst borde väl någon varningslampa lysa om motortemperaturen blir för hög? Eller om motorn inte går upp i värme (termostatfel, eller liknande)?
robinb3rgsten skrev:Snyggt åk
Tackar!
DayDreamer skrev:Snygg gillar S80 ser inte så speciellt många där jag bor. Har du några planer för bilen eller ska du behålla den som den är?
Tack! Ja, sedaner börjar ju bli ovanliga överallt i kombi-landet Sverige! Planerna är att hålla den sober och original. Bort med bilhandlarreklamen på regskylten och kanske kromlist på baklyktorna, vi får se. Men den skall inte pimpas till oigenkännlighet! ;)
Micce1980 skrev:Trevligt fordon du hittat :wink: En liten vinge så är den komplett :) Kanske även stereokonsollen som kom 2011 med. Har kanske en liggandes. Och ja, silver vision lampor samt bort med bilhandlartexten med :wink: Hur som, ska bli intressant att följa :-)-)
Tack! :) Ingen vinge för mig! Tänk direktörsvagn - inte sportvagn. Bilhandlartexten på regskylten skall ju givetvis bort, men annars kommer bilen fortsatt vara original i stor utsträckning. Funderar som sagt på att fixa kromlisten till baklyktorna, sedan får vi se om det blir mer.
svergie2 skrev:Älskar S80, planer på att byta till stora järnmärket?
Ja, de är fina och faktiskt ganska ovanliga. I alla fall om man jämför med V70. På 80-talet och tidigare var fördelningen sedaner/herrgårdsvagnar mer jämn, men numera ser man ju bara kombibilar på vägarna... Nej, jag behåller mitt originalmärke - jag tycker faktiskt det är snyggare! :)
White skrev:Riktigt fin och sober vagn! :)
Tack! Ja, visst finns det något klassiskt diskret över den? Den mörkblå metalliclacken (Magic blå 467) gör att den ser extra lyxig ut, tycker jag! :)
Daniel264GLE skrev:
StefanN skrev:Motortemp går inte få fram i displayen.
OK, märkligt! Finns ju på alla äldre bilar jag haft och dessutom på min V70 från 2015. Konstigt att något sådant viktigt försvunnit. Men visst borde väl någon varningslampa lysa om motortemperaturen blir för hög? Eller om motorn inte går upp i värme (termostatfel, eller liknande)?
robinb3rgsten skrev:Snyggt åk
Tackar!
DayDreamer skrev:Snygg gillar S80 ser inte så speciellt många där jag bor. Har du några planer för bilen eller ska du behålla den som den är?
Tack! Ja, sedaner börjar ju bli ovanliga överallt i kombi-landet Sverige! Planerna är att hålla den sober och original. Bort med bilhandlarreklamen på regskylten och kanske kromlist på baklyktorna, vi får se. Men den skall inte pimpas till oigenkännlighet! ;)
Micce1980 skrev:Trevligt fordon du hittat :wink: En liten vinge så är den komplett :) Kanske även stereokonsollen som kom 2011 med. Har kanske en liggandes. Och ja, silver vision lampor samt bort med bilhandlartexten med :wink: Hur som, ska bli intressant att följa :-)-)
Tack! :) Ingen vinge för mig! Tänk direktörsvagn - inte sportvagn. Bilhandlartexten på regskylten skall ju givetvis bort, men annars kommer bilen fortsatt vara original i stor utsträckning. Funderar som sagt på att fixa kromlisten till baklyktorna, sedan får vi se om det blir mer.
svergie2 skrev:Älskar S80, planer på att byta till stora järnmärket?
Ja, de är fina och faktiskt ganska ovanliga. I alla fall om man jämför med V70. På 80-talet och tidigare var fördelningen sedaner/herrgårdsvagnar mer jämn, men numera ser man ju bara kombibilar på vägarna... Nej, jag behåller mitt originalmärke - jag tycker faktiskt det är snyggare! :)
White skrev:Riktigt fin och sober vagn! :)
Tack! Ja, visst finns det något klassiskt diskret över den? Den mörkblå metalliclacken (Magic blå 467) gör att den ser extra lyxig ut, tycker jag! :)
Jag tycker att det gamla märket förstör fronten helt Bild Planer på att byta till LED i bromsljus så man slipper det äckliga glödandet? Bild
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina […]

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]