Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av jlars
Tänkte presentera min S60 som införskaffades för två veckor sedan på Bilia Uppsala. Bilen är alltså en S60 D4 R-design automat -14 med 2200 mil på mätaren. Tidigare ägare är Volvo Cars så den har väl troligen gått som tjänstebil.
DSC_0724.JPG
DSC_0724.JPG (227.05 KiB) Visad 811 gånger
DSC_0747.JPG
DSC_0747.JPG (230.45 KiB) Visad 804 gånger
DSC_0755.JPG
DSC_0755.JPG (252.88 KiB) Visad 795 gånger
20150911_184614.jpg
20150911_184614.jpg (114.96 KiB) Visad 792 gånger
20150911_184141.jpg
20150911_184141.jpg (113.26 KiB) Visad 791 gånger
20150911_184202.jpg
Full knapprad :)
20150911_184202.jpg (113.88 KiB) Visad 791 gånger
Utrustad med följande:
• Avbländande innerbackspegel med kompass
• Backkamera
• Bärkassehållare
• Delbart drag
• Dieselvärmare med tidur
• Driver Support-paket
• El-barnsäkerhetslås
• Elfällbara nackskydd bak
• Elmanövrerade stolar (förare och passagerare)
• Eluppvärmd ratt
• Eluppvärmd vindruta
• Eluppvärmda spolarmunstycken
• Eluppvärmt baksäte
• Fuktsensor
• Halvläder/nubuck
• Hastighetsberoende servo
• Keyless
• Laminerade sidorutor
• Navigator
• Parkeringsautomatik
• Parkeringssensorer fram/bak
• Premium Sound
• Spoilervinge
• Taklucka
• VOC
• Växlingspaddlar
• 12-volt i bagageutrymmet
• 19” Ixion II

Ser mest fram emot Driver Support-funktionerna Keyless och blåtandskopplingen.

Eftersom jag inte gillar folk som kallar sina bilar fullutrustade om de inte verkligen är det får jag kanske förtydliga att det fattas några kryss i tillvalslistan: Digital-TV, DAB-radio, helläder och avbländande ytterspeglar. Några eftermonteringsbara tillbehör saknas också som RSE-skärmar och panoramakamera fram. Annars har denna bil ALLT :)

Framtidsplanerna såhär långt:
• 18” Fortuna med dubbfria vinterdäck (inköpt)
• Gummimattor (inköpt)
• Stänkskydd fram (fixat)
• Skylthållare utan reklam (fixat)
• LED i markbelysning, skyltbelysning och bagageutrymmet
• Eventuellt LED interiört
• Multimediafjärrkontroll
• Polestar?

Hittills har jag ägnat större delen av tiden åt polering, lackförsegling och invändig rekond. Så jag återkommer med recension av drivlinan och utrustningen när jag har lite fler mil i ryggen
Senast redigerad av 3 jlars, redigerad totalt 0 gång.
Nexus skrev:Ingår BLIS i driver support?
Finns ej tonade rutor som tillval?
Ventilerade stolar?
Driver Support-paketet innehåller adaptiv farthållare, BLIS och Driver Alert System (driver alert Control, forward collision warning, aktivt helljus, trafikskyltsinformation, lane keeping aid)
Tonade rutor finns som tillbehör till V60, men inte S60 av någon anledning.
Ventilerade stolar finns inte alls till S60/V60
Kan du förklara rubriken för mig när du själv säger:
*Eftersom jag inte gillar folk som kallar sina bilar fullutrustade om de inte verkligen är det får jag kanske förtydliga att det fattas några kryss i tillvalslistan: Digital-TV, DAB-radio, helläder och avbländande ytterspeglar. Några eftermonteringsbara tillbehör saknas också som RSE-skärmar och panoramakamera fram*

Du kastar ju sten i glashus...
Ronne skrev: En fjärrkontroll till Sensus är ju ett måste så dom i baksätet kan sköta musiken :wink:

Vad i helsike är det jag hör?! Det är väl snudd på lag att den som kör sköter och väljer musiken! ;)
Nexus skrev:Kan du förklara rubriken för mig när du själv säger:
*Eftersom jag inte gillar folk som kallar sina bilar fullutrustade om de inte verkligen är det får jag kanske förtydliga att det fattas några kryss i tillvalslistan: Digital-TV, DAB-radio, helläder och avbländande ytterspeglar. Några eftermonteringsbara tillbehör saknas också som RSE-skärmar och panoramakamera fram*

Du kastar ju sten i glashus...
Rubriken är en liten överdrift. Den sattes delvis för att skapa intresse och för att väcka en tankeställare/debatt kring vad en fullutrustad bil egentligen är.
Jag ändrar i rubriken till ett frågetecken. så är det upp till er andra att bedöma!
Senast redigerad av 1 jlars, redigerad totalt 0 gånger.
Perra83 skrev:Najs, kul, snygg!!

Alltid kul med mycket utrustning.
Tackar tackar!
Ja det kan väl aldrig bli för mycket utrustning?
Jag har suttit på Bygg Din Volvo några gånger. Dilemmat är att det alltid brukar sluta med att det blir mer eller mindre alla tillval. "Jag behöver nog ha det. Och det. Och då MÅSTE jag nog bara ha det också..." osv

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]