- tor 30 jul 2015, 01:48
Köpte bilen 2013-06-13, lokalt i Mora.

Bilden i annonsen på blocket.
Syftet var att ha den som bruksbil, kunna kasta in röjsågen och åka upp till fäbostugorna, transportera mor lite hit och dit, göra vardagliga ärenden och ha en stabil bil som alltid ställer upp.
Är alltså en 745 från 1990, automat och är "vit" (jag tycker den mer är beige, eller kanske gräddvit?), har gått drygt 33 000 mil i juni 2015.
På gång (mest på gång högst upp):

Bilden i annonsen på blocket.
Syftet var att ha den som bruksbil, kunna kasta in röjsågen och åka upp till fäbostugorna, transportera mor lite hit och dit, göra vardagliga ärenden och ha en stabil bil som alltid ställer upp.
Är alltså en 745 från 1990, automat och är "vit" (jag tycker den mer är beige, eller kanske gräddvit?), har gått drygt 33 000 mil i juni 2015.
På gång (mest på gång högst upp):
- Tona (om) rutorna, från B-stolpen och bakåt (6/7 klart), biltemas 45% (39771).
- Se över bakbromsarna (skivor, belägg, backar och ok).
- Byta spindel och styrleder.
- Andra bakljus (semivita).
- Invändig städning.
- Tvätt.
- Kontrollbesiktning.
- Andra framblinkers (ofärgade).
- Överdragsklädsel.
- Se över frambromsarna (skivor, belägg, och kanske ok).
- Cigguttag i skuffen.
- Original voltmeter (då jag har ett tomt hål vid hastighetsmätaren och yttertempen saknar en kompis).
- Patcha bort husvagnsläget (sitter juh en knapp på växelspaken som gör att den kör på lägre växlar om man drar tungt och uppför (vilket jag inte gör), det läget åker i lite nu och då och kan vara svårt att få ur, men går att patcha bort med en bygel).
- Någon form av baslåda/rör (någon som har något bra tips, gärna så att det är enkelt att plocka bort om man vill ha massor med lastutrymme), håller på att fördra lågnivå och ström.
- Andra högtalare fram (vad passar där egentligen där?).
- Fixa bakrutetorkaren.
- Grundservice (olja, filter x 2, stift, kylarvätska).
- Sommarhjul (alu) + nya däck.
- Bytt tändkablar.
- Vinterhjul (alu) + nya däck.
- Orfärgade sidoblinkers.
- Bytt kasettbandaren mot nått bättre.
- Fixat avsaknaden av tankluckan.
- Bytt avgassystemet (halvsystem).
- Bytt katalysator + lambdasond.
- Nytt batteri.
- Grundservice (olja, filter x 2, stift, kylarvätska, termostat, framlampor).
- Bytt grenrörspackningar.
- Bytt torkarblad.
Senast redigerad av 2 bjornel, redigerad totalt 0 gång.
Slitvargen: Volvo 745 -90 (+33K mil)