Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
Hallå! Det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet pga diverse omständigheter, nu är jag tillbaka med en ny rätt så trevlig bil som inhandlades den 11/6 - 15. Bilen i fråga är en V60 D3 2011 Summum Automat i färgen Electric silver.

Det finns även lite extrautrustning så som:
Eluppvärmda spolarmunstycken
Eluttag 12v bak
Ljudanl high perf 7" dis
Nyckelavst. kr-kudde pass
Nyckellöst lås/startsyst.
Sidodörrar laminerat glas
Volvo on call Telefon
City Safe(är det extrautrustning?)

Planer:
[X]Nya fälgar 19" Ocean Storm
[X]Solfilm - Tid är bokat. Dock var det ont om tider, så det blev inte förrän Ons v28.
[X]Grillen skall ses över, jag tror det blir en "dippning" av allt utom snedribborna och järnmärket för att uppnå lite facelift-feeling. :)
[X]Byta vindruta, motorvägsmilen har gjort sitt på denna ruta - Tid för byte, Ons v27.
[]Emblemens vara eller att icke vara. Tror de kommer ryka.

I nuläget är det vad jag kan komma på, men det lär ju dyka upp fler saker, inte minst har säkert ni några tips, det brukar ju vara så. :)
Håll till godo med lite bilder, ska fixa bättre bilder sen när fälgar, solfilm osv är på plats. Hör av er om ni undrar något.

Såhär såg den ut vid inköp.
Bild
Bild från säljaren.

Bild
Interiör - också säljarens bild.

Bild
Skylthållare bytt. Bort med bilhandlar-reklamen.

Bild
Dock åkte det på lite ny reklam, men för min egen firma. :)

NYA BILDER!
Bild
Lite XC-feeling här. :/ men som tur var satte det sig efter några km körning.

Bild

Bild
Senast redigerad av 5 rikrd, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker behåll.. Gillar att kunna kolla vad det är för bil och motor när man går förbi och "parkeringsshoppar". :D

Och förresten grattis till nya bilen! Jag är väldigt förtjust i våran V60.. :)
Välkommen tillbaka! :D
Gällande emblemen så är jag lite åt samma håll som Joel, fast på V60 så ser det faktiskt cleant ut utan emblemen.

Bakspoilern, inte funderat på att smacka på r-design där istället? Kanske blir lite kaka på kaka med två olika nyanser av grått men kanske kan funka och borde väl vara bolt on?
Användarvisningsbild
av rikrd
Tack Joel80 och grillchips. Får fundera lite mer på emblemen helt enkelt. :)

Jo jag har funderat. :) Men är så bekväm av mig och drar mig för sånt när det är sensorer å grejer. ;) Men "r-desigbak" finns med ett utblås?
Det gör det va? Googlade lite snabbt men fick på bildsök bara upp för två pipor men jag var å andra sidan inte så specifik i sökningen. Vill dock minnas att jag sett med ett blås, kan dock ha varit skidplaten för bakspoilern till ex ocean race.
Användarvisningsbild
av rikrd
Får ta och undersöka saken lite närmre när allt det andra är fixat. Gällande sensorer och dipp då? Har ni någon erfarenhet/kunskap ang detta? Har läst att det inte är nån fara med ett tunt lager färg på sensorerna, men det är ju liksom inte optimalt att lägga ett lager dipp, så vad tror ni?
Användarvisningsbild
av svergie2
rikrd skrev:Hallå! Det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet pga diverse omständigheter, nu är jag tillbaka med en ny rätt så trevlig bil som inhandlades den 11/6 - 15. Bilen i fråga är en V60 D3 2011 Summum Automat i färgen Electric silver.

Det finns även lite extrautrustning så som:
Eluppvärmda spolarmunstycken
Eluttag 12v bak
Ljudanl high perf 7" dis
Nyckelavst. kr-kudde pass
Nyckellöst lås/startsyst.
Sidodörrar laminerat glas
Volvo on call Telefon
City Safe(är det extrautrustning?)

Planer:
I nuläget kör jag på 17" Volvo Njord, men det skall snart åtgärdas då 19" Ocean Storm är beställt, vet att dessa börjar bli vanliga nu, men har haft dom på de två senaste bilarna och jag tycker det är en prisvärd och snygg fälg, så den för hänga med även här.

Solfilm - Tid är bokat. Dock var det ont om tider, så det blev inte förrän Ons v28.

Grillen skall ses över, jag tror det blir en "dippning" av allt utom snedribborna och järnmärket för att uppnå lite facelift-feeling. :)

Emblemens vara eller att icke vara. Tror de kommer ryka.

Funderar även på att göra nåt åt bakpartiet, gillar inte den svarta listen som är där. Funderar på att dippa den i True Metallics Alu, eller blir det helt knas med sensorerna då?

I nuläget är det vad jag kan komma på, men det lär ju dyka upp fler saker, inte minst har säkert ni några tips, det brukar ju vara så. :)
Håll till godo med lite bilder, ska fixa bättre bilder sen när fälgar, solfilm osv är på plats. Hör av er om ni undrar något.

Bild
Bild från säljaren.

Bild
Bild från säljaren.

Bild
Interiör - också säljarens bild.

Bild
Skylthållare bytt. Bort med bilhandlar-reklamen.

Bild
Dock åkte det på lite ny reklam, men för min egen firma. :)

Bild
Samma bild utan emblem, vad tycker ni? Behålla eller plocka av?
City Safety finns på alla V60, XC60, XC90, V40 och även V- och XC70 efter MY12 :)

Tycker det är snyggt med V60 emblemet, är lite kul att kolla vad för motor som sitter i också, men du kan ju kompromissa och ta bort det Bild D3 är väl ingen motor som man skryter med heller ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]