Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av 240in
Tänkte väl lägga upp lite bilder på mitt lilla projekt!
Modell: S70
Mil: 26196
Motor: 170hk
Växellåda: Manuell
Årsmodell: 1998
Färg: Blanksvart 019

Historia: Köpte den 2010 då jag träffa min nuvarande tjej! Hon kunde ju ej åka sönder rostad o utsliten opel Vectra. Så hon fick min 745.
Och jag åkte runt och leta V70! Men hittade ingen som föll mig i smaken. Men denna hitta jag riktigt fräsch! Provkörde den! Och återkom dagen efter och fick den upphissad på verkstan hos företaget jag köpte den! Provkörde den och 39,500kr betaldes glatt och jag vart lycklig ägare 20 tusen milad S70 glt -98. Den tjänade mig tre år innan sambon tog över den! Men efter några riktigt dåliga bilköp efter att min V70N 2,4T -00 vart påkörd i höstas. Så valde jag dra igång min gamla S70 eftersom tanten fått en S60!

Planer:
Försöka få upp skicket i lacken igen!
Montera dragkrok!
Sen blir det lite smått o gott!
Bild
När jag titta på den första gången :D
Bild
Papper på skrivna! Nu är den min 8)
Bild
Ny tvättad men något saknas?
Bild
Någon tattare ansåg dom behövde kofångarn bättre än mig :-(O) Hade haft bilen 4 dagar!
Bild
Första vintern!
Bild
Andra sommaren :D
Bild
Slutet av min ägo! Ferrita sportsystem åkt på! Även Vinge!

P.s. Kommer bilder på bilen i dagsläget imorrn! Dock är den väldigt skitigt efter några månader avställning o div andra saker. Men ny städad invändigt!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Snygg bil :-)-) Har du inte gjort det än så skulle jag rekommendera dig att köpa stänkskydd bak också och lacka dom i bilens färg blir väldigt snyggt då :) Ska försöka att lacka stänkskydden på min till sommaren :)
av 240in
Lucif3r skrev:019 är jäkla snyggt på volvos :) Ett h-e att hålla rent dock :roll:
Bra val med svarta lysen också :-)-)
Tack! Jo dom var dessutom billigare än orginalet! Riktigt snygga! Svart är snyggt men ingen kul lack o hålla på med!
DayDreamer skrev:Snygg bil :-)-) Har du inte gjort det än så skulle jag rekommendera dig att köpa stänkskydd bak också och lacka dom i bilens färg blir väldigt snyggt då :) Ska försöka att lacka stänkskydden på min till sommaren :)
Tack! Sitter inga bak! Kan tänkas komma stänkskydd bak! Bör fixa dom fram med då mina har blivit riktigt risiga med åren!
av 240in
Här kommer bilderna på hur bilen ser ut idag! Vart lite försenade men vad gör det :wink: .
Först på listan är tvätt av utsidan! Ska bara hitta någon billig GDS hall i Alvesta trakten!
Sen vart bilen besiktad i Onsdags med blankt papper! Så det firade vi med en långtur på 41mil!
Enda som krabba är att ena bak oket tjärvar! Så åker på och byta oket! Men det ska en kille få göra under nästa vecka!
Bild
:mrgreen: S70is på rad!
Bild
:lol: :mrgreen: Polarns kofångare skulle sitta fint på min!
Bild
Svårt o bestäma mig om jag ska ha dessa fälgar eller inte på bilen nästa vinter! Annars blir det samma som det var innan!
Bild
Ser rätt bra ut bara den blir tvättad o får på en dragkrok!
Bild
Insidan ser riktigt fin ut! Dock lite små fix som slitits efter några år! Skulle dock suttit riktigt fint med Alu paneler som polarn också har på sin!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
240in skrev:Tack! Jo dom var dessutom billigare än orginalet!

Ja, det var en av anledningarna till att jag skaffade dom också när jag fick nedslag förr-förra året :P
Lite trist inredning utan någon som helst dekor på mitt/center/handsfackskonsolerna. Tänkt att göra något åt det? Typ foliera eller lacka? Alu/silver är ju rätt snyggt faktiskt, och bryter av fint mot det svarta.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ser ut att vara fin i inredningen också synd bara att den är en och samma färg, skulle vara snyggt med ALU-panelerna eller kanske träpaneler?
av 240in
Lucif3r skrev:
240in skrev:Tack! Jo dom var dessutom billigare än orginalet!

Ja, det var en av anledningarna till att jag skaffade dom också när jag fick nedslag förr-förra året :P
Lite trist inredning utan någon som helst dekor på mitt/center/handsfackskonsolerna. Tänkt att göra något åt det? Typ foliera eller lacka? Alu/silver är ju rätt snyggt faktiskt, och bryter av fint mot det svarta.
Skulle vilja montera alu paneler! Men återstår o se!
DayDreamer skrev:Ser ut att vara fin i inredningen också synd bara att den är en och samma färg, skulle vara snyggt med ALU-panelerna eller kanske träpaneler?
Vill helst ha Alu paneler! Men har varit lite för feg för att byta! Men får åka o öva på någon bil på skroten så man kanske får hem paneler!
av 240in
Update eller nåt!
Lite text.Strax innan jag åkte ner så bytte jag hjullager och gjort framvagns inställning.Men en dag Skulle jag åka till Alvesta o lämna en dator o hämta en polares dotter! Skulle svänga in lät först som hjulspinn. Parkerar bilen på torget!
Sen skulle vi åka brak o bilen sluta driva! Jahapp fuck! 41mil hemifrån! Men fick hjälp av Polarns dotters kusin att bogsera hem till polarn!
Ja börja kolla på bilen sen! Upptäcker där att hjullager muttern sitter lös! Drar åt bilen blir körbar! Tar en provtur hinner knappt svänga ut från polarn o den sluta driva!
Sen dagen efter kolla en kille på bilen och vi upptäckte detta:
Bild
Satt även en bult löst till fjäderbenet! Så man kan ju undra vad verkstan gjort!
Men nu sitter det ännu ett nytt hjullager men bilen höll hela vägen hem utan några incidenter inte ens abs fucka som den gjort i ett par år.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Centerbulten blev inte åtdragen enl. moment, drivaxeln glappade, började slira, och vips så försvann alla splines och det lagret var bara att kasera.
Du hade väl tur som klarade splinsen på drivknuten, annars hade du fått bytt den också.
Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]