Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rpalsson
Då jag aldrig riktigt varit aktiv på forum och är en stolt nybliven Volvoägare så vill jag gärna testa att starta en tråd om min bil.

Bilen är som trådens namn lyder, en Ice White Volvo V70 D4 Dport med åtta stegad automat och Business Edition Pro II paket som innefattar bla. Sensus connect, navigation, elmanövrerad taklucka, BLIS, City Safety Generation 2, Adaptiv konstantfarthållare med autobroms osv..

Övrigt tillval är takvinge, stötfångarskydd, VOC, gummimattor för vinterbruk, elektriskt barnsäkerhetslås, avtagbart drag samt glasögonhållare. Självfallet tonade rutor för sportigare utseende.
En hel drös med utrustning och tillval med andra ord.

Beställde bilen via Bilia i Eskilstuna en vecka innan jul och efter åtta veckor var det äntligen dags att hämta bilen den 12e februari 2015.

Följ gärna min tråd där jag kommer skriva om uppdateringar och vad som händer framöver. :)

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Rpalsson, redigerad totalt 0 gånger.
av Rpalsson
En skitig men ändå sportig bil på väg upp till Fjällen. Passades även då på att testa alla dess funktioner som bilen har att erbjuda.
Bild

Dock så fick jag dåligt samvete och spolade av bilen dagen därefter :wink:
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Snygg kärra! Ice white är riktigt läcker.
En sak jag funderat på på senare tid, det extra svarta partiet på bakluckan (vid VOLVO-loggan), är det specifikt för sportmodellen? Jag inbillade mig att det var standard på nya V70 men sedan såg jag flertalet utan detta.

Och stötskyddet för bagaget var snyggt med de vita (?) strecken, något jag inte sett överhuvudtaget förut.
av Rpalsson
grillchips skrev:Snygg kärra! Ice white är riktigt läcker.
En sak jag funderat på på senare tid, det extra svarta partiet på bakluckan (vid VOLVO-loggan), är det specifikt för sportmodellen? Jag inbillade mig att det var standard på nya V70 men sedan såg jag flertalet utan detta.

Och stötskyddet för bagaget var snyggt med de vita (?) strecken, något jag inte sett överhuvudtaget förut.

Tack ska du ha! :) Den svarta "listen" eller vad man ska säga är enbart för sportmodellerna. Dock tror jag att det inom en snar framtid kommer att komma att säljas såna lister till icke sport modeller med.
Den är svart med genomskinliga sträck där den vita färgen lyser igenom vilket jag tycker är himla snyggt! :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ah, då är jag med! Det är detaljerna som gör helheten! ;)
Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]