Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Efter en frågeställning och mycket tänkande på att ev byta till V70 så tog jag mitt förnuft till fånga och köpte helt enkelt en nyare V50 då jag har varit helnöjd med bilen i övrigt förutom att jag har haft mer att önska av "fords" 1.8f motor.

Så valet föll på en MY-11 D2 barents blå metallic 466 och momentumpaket, utöver detta så är drag och elektrisk motorvärmare eftermonterad av de sakerna jag hittat hittills.

Bjuder på handlarens bild då jag inte har hunnit fixa bättre.

Bild

Har ju en hel del delar liggandes, så det lär ju komma lite uppdateringar och ska försöka få lite mer bilder på dessa. Tyvärr sålde jag DRL ljus som jag nu hade kunnat använda och få en laglig DRL funktion..

Men kommande "nya" uppdateringar är DRL och Vinge.
Senast redigerad av 8 Mini_ice, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av grillchips
Najs! Hur långt har den gått och hur är den att köra jämfört mot 1.8F?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
grillchips skrev:Najs! Hur långt har den gått och hur är den att köra jämfört mot 1.8F?
6300 Mil, då det är första diselbilen så känns det väldigt konstigt, på tomgång så "vibrerar" bilen betydligt mer än bensinaren, körningen får jag återkomma med, men där 1.8f känns lite orkeslös så går D2an som ett tåg, ska man åka 4 personer med packning så är det ju helt klart diseln som gäller, mycket trevligare vrid och ork.

Sen tar det väl lite tid att vänja sig med 6 vxl låda, känns som man är på vxl spaken hela tiden och petar (sitter växlings indikator) som vill ha en högre växel hela tiden.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Ser fin ut och samma motor som i min, då kommer du åka snålt :-)-)

Men är det där verkligen Barents Blue 466? Tycker den ser grå ut ?:-/
Användarvisningsbild
av Mini_ice
jimlindeborg skrev:Ser fin ut och samma motor som i min, då kommer du åka snålt :-)-)

Det låter bra det!! Hoppas på lite trevligare motor som sagt.

Bilden ljuger väldigt mycket, står 466 i bakdörren i alla fall! Vi får se vad du tycker när bättre bilder kommer!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Mini_ice skrev:
jimlindeborg skrev:Ser fin ut och samma motor som i min, då kommer du åka snålt :-)-)

Det låter bra det!! Hoppas på lite trevligare motor som sagt.

Bilden ljuger väldigt mycket, står 466 i bakdörren i alla fall! Vi får se vad du tycker när bättre bilder kommer!
Det är klart, annonsbilderna brukar ju inte vara dom bästa, såhär såg min ut:

Bild

Myyyycket trevligare färg ute i solen måste jag säga :D Ska bli kul att följa!
Användarvisningsbild
av Mini_ice
R-design ser ju mycket trevligt ut!! hoppas på några kalla fina vinterdagar så att man kan ta några bilder på den, just nu är det bara slask och blött..
Användarvisningsbild
av SvenB
Mini_ice skrev: Tyvärr sålde jag DRL ljus som jag nu hade kunnat använda och få en laglig DRL funktion..
Ja MY11 är väl möjlig att eftermontera riktig DRL funktion på. Välkommen till "D2 klubben". Du kommer att märka att motorn är mycket bättre än vad några här på forumet påstår. Du kommer undra vad de menar med sin kritik. (Att den känns som en död gris att trampa på bland annat). :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 och stör mig l[…]

Bra jobbat Xanthopteryx! Nyttig läsning! La d[…]

Bekräftar att något är knas med mj[…]

Gôtt de ☀️☀️☀️