- ons 17 dec 2014, 22:17
Hejsan alla Volvotokar, har länge funderat på att starta upp en projekttråd men har aldrig fått tummen ur men nu när det är så grått och trist ute så var det väl på tiden att jag tog mig tid att starta en. :D
Bakgrund
Innan så hade jag en 850 T5 som började krångla mer och mer och jag lessnade mer och mer på att spendera mera tid att dra tankkortet än att njuta av bilen så bestämde mig för att göra mig av med den i slutet på April. Efter cirka en månad utan något fordon och ett viss antal provkörningar av olika V50 så hittade jag denna 3 olika V50 på Bilia i Skövde. En D2, en D3, och en 2.0D. Alla hade gått lika långt och kostade lika mycket, men var mest intresserad av D3an.
Kontaktade säljaren och bestämde att åka ner fredagen den veckan då jag jobbade natt och kunde inte komma ifrån tidigare, men för att vara på säkra sidan så skulle jag kontakta han på torsdagen innan jag skulle åka för att kolla så dessa fanns kvar. Då visade det sig att både D3an och 2.0D blev sålda tidigare den dagen, vilket kändes riktigt surt och tänkte skita i att åka ner. Men bestämde mig för att åka dessa 28 mil ner ändå.
Sagt och gjort, D2an var riktigt fräsch så den fick följa med mig hem. Och sen i Maj har jag hunnit med att åka dryga 1000 mil och pillat lite med den för att få den som jag vill har den. :)
Info
- R-design bodykit
- R-design sidospeglar
- R-design grill
- Takspoilervinge
- Mörktonade rutor
- Xenonljus - Dual Xenon
- Gultonade dimljus
- LED i positionsljus
- Silverlight blinkerslampor
- Sänkt orginialchassi
- Borttagna emblem på bakluckan
- Mörkgrå/Beige med R-design intryckt i ryggstöden
- Kombi-instrument med blåa tavlor
- R-design aluminiuminlägg
- R-design textilmattor
- R-design ratt
- R-design växelspaksknopp
- R-design pedaler
- Automatisk avbländade backspegel
- Sommar: 17" Cratus aluminiumfälgar med 205/50R17 däck.
- Vinter: 15" Isis aluminiumfälgar med 195/65R15 friktionsdäck.
- 300mm bromsskivor
- Silvermålade bromsok
- High Performace ljudssystem
- Förstärkare: 4x40W
- 8st High Performance högtalare
- AUX och USB ingång
- Bluetoothstyrd telefon
Precis efter inköp

Annosbild

Hemkommen och ute på en tur

Vad som har hänt under tiden kommer uppdateras fortlöpande :)
Bakgrund
Innan så hade jag en 850 T5 som började krångla mer och mer och jag lessnade mer och mer på att spendera mera tid att dra tankkortet än att njuta av bilen så bestämde mig för att göra mig av med den i slutet på April. Efter cirka en månad utan något fordon och ett viss antal provkörningar av olika V50 så hittade jag denna 3 olika V50 på Bilia i Skövde. En D2, en D3, och en 2.0D. Alla hade gått lika långt och kostade lika mycket, men var mest intresserad av D3an.
Kontaktade säljaren och bestämde att åka ner fredagen den veckan då jag jobbade natt och kunde inte komma ifrån tidigare, men för att vara på säkra sidan så skulle jag kontakta han på torsdagen innan jag skulle åka för att kolla så dessa fanns kvar. Då visade det sig att både D3an och 2.0D blev sålda tidigare den dagen, vilket kändes riktigt surt och tänkte skita i att åka ner. Men bestämde mig för att åka dessa 28 mil ner ändå.
Sagt och gjort, D2an var riktigt fräsch så den fick följa med mig hem. Och sen i Maj har jag hunnit med att åka dryga 1000 mil och pillat lite med den för att få den som jag vill har den. :)
Info
- R-design bodykit
- R-design sidospeglar
- R-design grill
- Takspoilervinge
- Mörktonade rutor
- Xenonljus - Dual Xenon
- Gultonade dimljus
- LED i positionsljus
- Silverlight blinkerslampor
- Sänkt orginialchassi
- Borttagna emblem på bakluckan
- Mörkgrå/Beige med R-design intryckt i ryggstöden
- Kombi-instrument med blåa tavlor
- R-design aluminiuminlägg
- R-design textilmattor
- R-design ratt
- R-design växelspaksknopp
- R-design pedaler
- Automatisk avbländade backspegel
- Sommar: 17" Cratus aluminiumfälgar med 205/50R17 däck.
- Vinter: 15" Isis aluminiumfälgar med 195/65R15 friktionsdäck.
- 300mm bromsskivor
- Silvermålade bromsok
- High Performace ljudssystem
- Förstärkare: 4x40W
- 8st High Performance högtalare
- AUX och USB ingång
- Bluetoothstyrd telefon
Precis efter inköp

Annosbild

Hemkommen och ute på en tur

Vad som har hänt under tiden kommer uppdateras fortlöpande :)
Volvo V60 Polestar MY18 NO708/1500