Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hellu!

Tänkte skapa en tråd om min Brukis Volvo.
En volvo 740(744) GL med motorn B230A och M47 låda. Bilen Köptes av en äldre herre i Älvsbyn i Norrbottens Län. Han hade köpt den av en äldre gumma i samma by (Pålsträsk) Som har haft bilen sedan ny vad jag fattade på herren. Hon körde bilen dagligen fram tills kopplingen gav upp för henne för 6 år sedan. Då kopplingen gick sönder ställde hon av den och ställde den i en lada fram tills för 2 Månader sedan då herren köpte av henne bilen. Han bytte lamellerna och så renoverade han toppen på den i samma veva och for sedan och besiktade den UA.

Samma dag jag hämtade henne:)
Bild
Samma helg åkte 17" på :)
Bild
Sen åkte det i LED i positionarna :)
Bild

Den är utrustad från fabrik med:
Yttertempmätare
dimljus (insatser borta)

More to come :) :-)-)
Senast redigerad av 2 Dieselsmurfe, redigerad totalt 0 gång.
HejHopp! Nu har det blvit lite gjort bruksisen :) Nytvättad och monterade 17"Volans sulor :) Gula Halvljus på bilen. Glödare i xtraljusen är kopplade på knapp i bilen så det går att stänga av om man skulle möta på farbror blå :)

Nytvättad och ren:)
Bild
Senare under samma vecka blev en tripp Åsele och hämta en 244 -85. Påvägen stannade vi till vid sjön Åttonträsk :)
Bild
Gula H4or ;)
Bild
Ledare,
Bild
Har skott bilen med splonk nya däck bak. Det blev DaCapo Safir (Dubbat och Regummerat) i storleken 225/45/17 :)

Råkade klicka hem en ratt ikväll man måste ju styra med stil :)

Kommande:
Kapa av avgasystemet och montera dieseljaps på den :)
Hej, Gjorde ett litet ryck att byta det spruckna lyktglaset som jag åkt runt med sedan jag köpte bilen blev en klar skillnad :)

Före byte:
Bild
och efter byte:
Bild

Har fått nys om en voltmätare som kanske kommer på plats i mätarhuset :)
White: Jo och så kan man ju passa på att torka rent reflektron från damm å smuts :)

tjänixen! igår landade nya ratten så det blev montering i princip jävlart direkt. Mycket skönare att åka med än original ratten ja hade innan! Lite senare på kvällen så for jag och en kompis och tvätta bilarna. Har inga bilder på hans 244 -79 men den är kanonfin stått i 16 år till han köpte den :)

Rattknoppen försvann i princip direkt :)
Bild
Före tvätt. smutsen är i konsestensen av lera typ!
Bild
och efter 244 -79 skymtas lite :)
Bild

Tack för mig!
Byta servo XC60

Du skull bytt den när den började br&ari[…]

Viktfördelning 850 (854) - 95

Ungefär 60% fram generellt. Men vill man veta[…]

Volvo hade väl som tur var lämnat Ford n[…]

Bromsok kärvar

Misstänker det,ska plocka isär imorgon f[…]