Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det var kört i princip samma sekund jag tryckte på startknappen. Bilen saknar i princip allt jag behöver, utrymme, dragkrok, driftsekonomi men i samma sekund jag hörde V8an gurgla genom Eisenmann sportavgassystemet tappade jag all form av kritiskt tänkande. Det var bara att betala och åka hem. Ska se om jag kan ladda upp ett filmklipp vad det lider.

Det är när man köper en dylik pjäs som man inser hur långt före tyskarna trots allt ligger. Det räcker med att öppna dörren. Istället för ett knakande dörrhandtag som känns som det ska lossna i handen känns det som man öppnar ett dyrt schatull. Ett kort, dovt, tjoff följer när man stänger dörren. Och ni vet det där goa suget som finns i D5an vid ungefär 2500 rpm? Det finns istället hela tiden på varenda varvtal, utan fördröjning, utan vibrationer, utan störande dieselbröl. Bara ett jämnt sug. Konstant.

Bilen hade en tidigare ägare som glatt betalat 639 tusen. Jag betalade MINDRE än jag köpte min V60 för. Naturligtvis ligger driftskostnaderna på en annan nivå men så enorm är inte skillnaden. Försäkring cirka 20% dyrare, drivmedel ungefär 6000kr mer per helår. Skatten är 1000kr lägre. Leendena, oändligt många fler.

http://i.imgur.com/UKXAtuw.jpg
Bild
http://i.imgur.com/uTstCky.jpg
Bild
joel80 skrev:Med den där riskerar du hamna i mina filmer!!!
Fortsätter du sova i vänsterfilen så är det inte omöjligt :wink:
Nybbe_gefle skrev:Tappar förståndet? Verkar snarare fruktansvärt vettigt tycker jag!! Den där var riktigt snygg!! Välkommen tebax i tyskträsket!!
Tackar! Förstånd känns dock inte som att det finns på utrustningslistan på den här. Har iofs inte tankat än. Färddatorn står på 10.5 lit/100km. Det tror jag vad jag vill på...
StringerBell skrev:2008 var uppenbarligen en fin tysk årgång - om man ser till bilhistoriken?
Ja, sista året innan downsizingen slog till på allvar känns det som.
Lucif3r skrev:Wops, läste bara "V8" och trodde du skaffat en jänkare. Men nu ser jag att det är nå tyskt elände... *leaves disappointed*
Jag är ledsen men jag klär så illa i träskor och skinnväst :mrgreen:
dissonans skrev:Det är en rar fågel det, lilla lci-v8an är definitivt inte vanlig i Sverige. Komfortstolar och komfortpaket ser jag, fin spec i övrigt?
Inte superutrustad direkt, saknar head-up, aktiv farthållare osv.
Bensinvärmare, Aktiv styrning, Navi, Tel, M-sport, Komfortstolar, Comfort, 19" plus lite annat finns på utrustningslistan.
Då var min m3-gissning inte helt fel då ;) Bayersk V8! Riktigt nice köp, bra! Vad är det för spec på motorn?

Jag hälsade på en släkting till min flickvän förra sommaren, som är bosatt i schweiz. Han hade haft en 545, måste varit ett par år äldre än din för de avskaffade väl 545 runt 05? Hursomhelst, en 545:a med samma färg som din och herregud vad han älskade den bilen... Han hade satt upp bilder på den lite här och där i sitt hem och varje gång han pratade om sin flång nya 330i var det nästan så rösten bröts för han saknade V8:an så intensivt... Frun hade tvingat honom köpa kombi och tyckte den gamla var för snabb så de fick nöja sig med en sexa och han var INTE nöjd :lol: Säger en hel del om tyskarnas förmåga att bygga åttacylindrigt. Har tyvärr inte fått provköra en själv.
Sedärja, tjusig pryl! Den där fronten tycker jag är en av BMWs absolut snyggaste. Och du låter ganska förvånad över vad du fick ge för den, så jag godkänner helt din avsaknad av förnuft här. ;)

Några planer eller blir det bara att åka gött ett tag?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]