Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Sålde iväg 745 i tisdags då jag hade utsett en annan roligare bruksbil nämligen en orörd 855 T5 automatare dock:) Köpte den för 7000kr med lite småfix inför bess den 30 April :)

Lite bilder på bilen :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Är nöjd än sålänge :)
Senast redigerad av 5 Dieselsmurfe, redigerad totalt 0 gång.
av Schmoyoho
Vad är det för röd färg vid bakre regplåten? Visste inte heller att T5:orna hade R-spoilern fram, men det kanske är eftermonterat (?). Fast sen är ju utsidan bara halva bilen. Har den R-klädsel invändigt eller är det någon "vanligare" klädsel? Fint med R-fälgar också :D Allting R-modell!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det röda är antagligen grundfärg efter en rostlagning.
T5or har inte R-front orginal, men det är ju väldigt poppis att eftermontera så det är knappast ovanligt att se en T5a(eller 850 öht.) med R-front.

Men du verkar ha fått mycket bil för pengarna iaf. Bara fronten, vingen och fälgarna(eller är det fälgar du redan hade?) är ju värda det du gav för bilen :)

Vad är det för "småfix" på den då? (en bil som köps med "småfix" brukar kunna vara mer än bara småfix :p)
Nightmare89: Har bara 2 Bilar :) Den är de :)
regeeN: Är en vanlig T5a med R-Front på.
Lucif3r: Fälgarna följde med bilen. Småfix är de inför bess dvs byta torkar motor och få på nå fräschare gummin :)

Nu har två av felena inför besiktningen blivit åtgärdade och de är
1. Nya gummin
2. Byta torkarmotor + armar (Rensade Splines)
Den fick sig i min ägo då jag tycker den gröna 850n ska få turbofälgarna nya R-fälgar med Duro DP-8000 215/40/17 gummin och det vart kalas. Så nu åker man med sommardäck här i norrland :)

nya torkarmotorn då den gamla knappt fungerade på ett läge och det läget var på fulla spjäll :)
Bild
inte öppnat här inte :)
Bild
Nya på plats
Bild
Fastskruvad då :)
Bild
Tillbaka med plasten:)
Bild

Torkararmarna komme dit 2 dagar efter tur de inte regnat nått i alla fall.

Justa nya Fälgarna :)
Bild
och bakifrån. Ja jag vet den är smutsig. Det är grusväg till jobbet mitt :(
Bild

Tvätt är väl på schemat ev nya skärmblinker då de dära sitter på tok för mycket utanför skärmen.

Hälsningar //Diesel
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]