Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Sparkzz
Hej
Tänkte dra igång en projekttråd till min bil, det är en 945 Turbo 98 som jag ska ha som "första bil" till körkortet
Bilen inhandlades för ungefär en vecka sedan
Den är även etanolkonverterad :D

Det som är planerat med bilen är

Snowcap
Stänkskydd runt om
Ny list runt vindrutan
Nya fälgar/Centrumvända 16" med lågprofil är på väg
Bygga en baslåda
Mocca sportratt
Sänka
Bygga fjäderbenstag, "ambulanstag" och dubbla krängninghammare bak
med mera

Så här såg den ut vid inköp.
Bild

Just nu håller jag på att installera en ambulanstuta med kompressor och tre tryckluftshorn.
Och hela framvagnen har jag haft loss och slipat, grundat och målat. Sen ska bromsköldarna bytas runt om

Bild

Kommentera gärna med vad ny tycker=)
Senast redigerad av 2 Sparkzz, redigerad totalt 0 gång.
Tackar
Jag är mer ute efter en mer "clean sleeperlook" och så gillar jag när det är original så får väll se hur det slutar :D
Bromsröret? Det är inget fel på det och innerskärmen är bara extremt grusig
Den har snart gått 21000mil

Den rost som finns är väll den på bilden, sen börjar det komma lite ovanför vindrutan och bak på taket och i nån mer skärmkant, har letat efter färg men hittar inte den rätta. Får väll ta och kolla med dom på Volvo

Glömde skriva innan men den är etanolkonverterad också :D
Sen en fråga, går det höja laddtrycket med original wasegaten? vad jag förstår så är den gängad på fulltryckarna?
Lucif3r skrev:Jag menade att du måste puttsa upp bromsröret och det, så det ser fräscht ut :) Drar ner helhetsintrycket av framvagnen som det är nu :P

Jo, jag har för mig att WG'n ska vara gängad.
Jaha :D vet du åt vilket håll man ska skruva för att höja laddtrycket?
Stagern skrev:Schysst 945, hoppas du monterar addon kjolar runt om de är ju original styling också :)
Tackar :D Din ser rätt schyst ut också, är lite skeptisk till add-on känns lite som att "alla" har det men får se :D

Sen har jag varit på biltema och köpt bromsköldar och 45% solfilm, har läst många olika åsikter om deras film så får ser hur det blir.
Blev lite meckat idag med.
Kompressorn till tutorna blev placerad i ena baljan och hornen lyckades jag gömma lite diskret under framlyktorna.
Bild
BildBildBild

Ha de
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?