Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Candypig
White skrev:Snyggt med nya bromssköldarna! 8)

Alltid bra att ha brandsläckare i bilen. :-)-)
DandanRacing skrev:Otroligt fin bil och många fina tips på fler grejer att säta in i bilen!
Du har inte funderat på att bygga kyla i handskfacket?
Var köpte du brandsläckaren??
Kollade listerna till framrutan för några veckor sen och de kostar ca 450:- st nu =(

//Andreas
WHITE:
Ja, de jädra sköldarna har jag grämt mig på att få bytt sedan Januari, men väntade till bättre väder, gött nu när de är gjort, nu kan man rulla in på besiktning utan problem......hoppas jag..... ??:-/
Har alltid undrat varför man inte har en släckare i bilen egentligen, har faktiskt en Halon-släckare, typ sprayburk modell som jag köpt för FLERA år sedan liggandes i bagaget, men nu hittade jag denna smäckra på 1kg som passade perfekt fastmonterad i bagaget. :-)-)

DandanRacing:
Släckaren köpte jag (via jobbet) på Malmbergs El, vet dock inte om man kan handla som priv.person där, men det går att betala med kort direkt i butik, så varför inte prova om du har nån butik där du bor...priset är just nu ganska överkomligt 70 riksdaler + moms..... :D
Finns faktiskt en butik i Linköping, åk dit och fjäska :oops: lite så kan du nog köpa en....
Candypig skrev:
DandanRacing:
Släckaren köpte jag (via jobbet) på Malmbergs El, vet dock inte om man kan handla som priv.person där, men det går att betala med kort direkt i butik, så varför inte prova om du har nån butik där du bor...priset är just nu ganska överkomligt 70 riksdaler + moms..... :D
Finns faktiskt en butik i Linköping, åk dit och fjäska :oops: lite så kan du nog köpa en....
Tack för tipset malmbergs handlar vi oxå från ibland på jobbet. Blir att försöka hinna förbi på måndag o se om den fortfarande är billig då :-)-)

//Andreas
av Candypig
DandanRacing skrev:
Candypig skrev:
DandanRacing:
Tack för tipset malmbergs handlar vi oxå från ibland på jobbet. Blir att försöka hinna förbi på måndag o se om den fortfarande är billig då :-)-)

//Andreas
Bra, då har ni ju konto där, bara att rulla in och köpa då, tror priset gäller tom 14 juni....
Hej, händer inte mycket här, men NU har jag äntligen fått bytt mitt varvräknare till en med econometer..... :D
Det va liksom dags nu, har haft den liggandes hemma ca 1-1,5 månader.... :oops:

OCH till WHITE, jag har läst ditt PM men inte riktigt vart på nätet och svarat ang. kylvätskegivaren men jag har hittat lampan i panelen och även hittat anslutningen på den 12 poliga kontakten på instrumenthuset men det blev inte gjort idag, det skulle grillas när solen äntligen tittade fram :roll: ....får bli lite senare projekt...för kopplas in ska den!

Skickar in lite bilder....
Före:
Bild

Fick faan :evil: inte loss det svarta kontaktstycket så fick byta räknaren med huset liggandes på panelen, men det funkade det med..
Bild

Färdig!! (dock inte putsat av plastglaset...)
Bild

Dessutom besiktigad utan anmärkning eller annat :-)-)
White skrev:Tjusigt med ecconometern! :-)-)

Är inte så svårt att koppla in givaren för kylvätskenivån, en sladd till jord och en sladd till instrumenthuset. :)
Ja tack, gött att ha den på plats, så den slipper ligga hemma och damma...
Såg det med givaren men hade inte riktigt tiden när jag bytte mätare men det kommer....

Lucif3r skrev:Jag antar att eco-mätaren fungerar precis som turbo-mätaren, så då är det isf vakuumslang till huset.
Ja den mäter vacuum, så har en slang från insuget till mätaren.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina […]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem