Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Reläet har ju ingen jord så det måste ju vara styrboxen som jordar för skulle styrboxen skicka på spänning så skulle det ju inte hända något eller :???:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Står i VIDA att du kan resistansmäta reläet :)

Elkylfläktrelä: Tvåspols mekaniskt relä, Resistans 80 ohm

Jag har ett sådant relä liggandes som jag tror ska fungera ifall du vill testa med ett :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Står i VIDA att du kan resistansmäta reläet :)

Jag har ett sådant relä liggandes som jag tror ska fungera ifall du vill testa med ett :D
Haha, nu får du prata med mig som att jag vore 5 år istället! Outforskade områden :lol:
Provade polarens relä som jag vet funkar, bytte även termostaten om det skulle vara någonting med den. Ska även kolla tempgivaren och fläkten, men polarens T5 står ju på gården upphissad så man kan ju ta och fråga om man får prova fläkten från hans :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:

Haha, nu får du prata med mig som att jag vore 5 år istället! Outforskade områden :lol:
Provade polarens relä som jag vet funkar, bytte även termostaten om det skulle vara någonting med den. Ska även kolla tempgivaren och fläkten, men polarens T5 står ju på gården upphissad så man kan ju ta och fråga om man får prova fläkten från hans :)
Ja lika bra att prova att byta fläkten också. Har du känt på din fläkt ifall du kan snurra på den med fingrarna? Den kanske har skärt och där av att den inte går. Vet inte om man kan få ut något men om du testar och mäter resistansen i din fläkt och den andra fläkten som satt i din polares bil, kolla ifall du får någorlunda samma motstånd i dom, annars så bara byt fläkt det gör man ju på 5 röda.

Fungerar förresten Ac i din bil? Fläkten ska starta ganska så fort om du ställer temp vredet på max kyla.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:

Ja lika bra att prova att byta fläkten också. Har du känt på din fläkt ifall du kan snurra på den med fingrarna? Den kanske har skärt och där av att den inte går. Vet inte om man kan få ut något men om du testar och mäter resistansen i din fläkt och den andra fläkten som satt i din polares bil, kolla ifall du får någorlunda samma motstånd i dom, annars så bara byt fläkt det gör man ju på 5 röda.

Fungerar förresten Ac i din bil? Fläkten ska starta ganska så fort om du ställer temp vredet på max kyla.
Inte känt på fläkten med fingrarna! Det luktade iallafall bränd plast första gången jag märkte att den inte fungerade. ACn funkar väl lite som den vill, ibland, ibland inte men den har heller inte gått igång när jag har ACn igång..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok luktar det bränd plast så är det förmodligen fläkten som har skärt ihop, bara att du testar med den andra fläkten fungerar den i din bil ja då har du ju hittat felet :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Ok luktar det bränd plast så är det förmodligen fläkten som har skärt ihop, bara att du testar med den andra fläkten fungerar den i din bil ja då har du ju hittat felet :D
Absolut! Till veckan så kommer jag åka till kil igen och då får jag testa byta, och även få på bakfjädrarna! :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kollade lite i signalbeskrivningarna i VIDA och när fläkten ej går så är det 12volt på kablarna till styrboxen men när fläkten går på halv eller helfart så ska spänningen vara så nära 0 som möjligt på dom kablarna.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 33
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox