Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Schmoyoho skrev:Själva taket går väl säkert att byta men skulle tippa på att det är alla takstolparna som gör att det blir inlösen. Deformerar man något som har med säkerheten vid en ev. framtida krock att göra så reparerar man inte bilen, om man nu inte tar omvägar via Litauen.

Edit: testa köra bilen till din ÅF och klaga på att du tappat grillemblemet 8) Tänkte även fråga, på tal om något helt annat, om det var du som fick strålkastarna stulna?
Grillemblemet slängde jag in i bagaget så det hoppas jag ligger kvar där när jag ska hämta lite grejer i bilen för det tänkte jag spara. Nej det var inte jag.
Ta även med ögonlocken du kan ju kanske sälja dom ifall dom är hela. Du kostade väl även på med lite ledlampor också på bilen eller?
DayDreamer skrev:Ta även med ögonlocken du kan ju kanske sälja dom ifall dom är hela. Du kostade väl även på med lite ledlampor också på bilen eller?
Har kostat på den en hel del, ögonlocken hade jag precis satt på så de ska jag ta med. Alla ledlampor skiter jag i, är väl nummerskyltsbelysningen man skulle kunna plocka bort också för det är ju smidigt. Förövrigt monterades ju nyligen sänkfjädrar, lackade stänkskydd satt på sen den var ny och en del annat men det får man ju se sig rökt på.

Får väl se den är ju inte inlöst än, återkommer väl när jag vet lite mer hur läget ser ut.
svergie2 skrev:Tråkigt sätt att avsluta det hela på, har följt tråden sen början. Jag gissar på inlösen..

Hur funkar det vid inlösen, är det pengar rätt in på kontot eller?
Ja nästan så man gråter en skvätt men men shit happens.... Jo jag är nog rätt säker på att jag kört den för sista gången.

Vet faktiskt inte när det gäller större belopp, har bara fått bilar för 10-15000kr inlöst tidigare.
Användarvisningsbild
av joel80
Dom löser väl eventuella lån först.. Alltså om man tagit bilen som säkerhet.
Sen brukar man ibland få fajtas lite för att få rätt ersättning.. I allafall om bilen är lite mer utrustad än standard.
Trist som f-n, men tur att ni klarade er bra, och ni satt ju i rätt bil för att va med om en sådan händelse.
Varit på sjukan idag och kollat upp oss och endast muskelspänningar, så nu finns det dokumenterat i alla fall. Även pratat med försäkringsbolaget om ersättning för mina glasögon, läkarbesök och frugans jacka så det är löst. Och så var vi och kollade på bilen samt plocka ur lite grejer, kommer lite bilder på den här.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Trodde nästan att batteriet borde varit bort kopplat men jag ser att instrumentet lyser brukar ju vara så viktigt annars med det gällande brand och airbag.

Det var att rejäla skador på innertaket och yttertaket. Det känns ju konstigt att det säkert blir skroten för denna bilen när allt annat är så nytt och fint men allt går ju inte att laga eller får inte lagas för den delen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&au[…]

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]